- Je vult een volledige, waarheidsgetrouwe en ondertekende aanvraagformulier in: Aanvraag voor financiële tussenkomst
- Gelieve deze aanvraag vóór 01/07 van het lopende jaar volledig ingevuld en ondertekend terug te bezorgen aan het secretariaat van PEVAZ samen met de nodige bewijsstukken van het voorgaande jaar. Hou er rekening mee dat 30 juni een strikte deadline is. Vanaf 1 juli worden dus geen aanvragen meer aanvaard voor tussenkomsten van het jaar voordien. Er wordt hierop geen enkele uitzondering toegestaan.
- Indien je grote medische ambulante kosten hebt op jaarbasis (meer dan 250 € eigen kosten, dus na aftrek mutualiteit en na aftrek van de hospitalisatiekosten), kan je eventueel een dossier indienen voor ons beperkt comité. Hierbij voeg je dan de nodige documenten zoals een jaaroverzicht van de mutualiteit en van de apotheek bij.
- Apotheek: Voeg een jaaroverzicht bij van de apotheek per inwonend gezinslid. Individuele rekeningen worden niet aanvaard. Hou er rekening mee dat enkel de medicatie die voorgeschreven werd EN waarvoor er een tussenkomst voorzien is door het RIZIV in aanmerking komt voor een tussenkomst.
- Dokterskosten: Voeg een jaaroverzicht bij van je mutualiteit met alle dokterskosten waarbij de nomenclatuurnummers en alle remgelden worden vermeld. Vraag de mutualiteit, indien van toepassing, tevens naar een specifiek overzichtsattest van alle remgelden via het derdebetalersysteem (CM: Weblid M30 volledig uitgeschreven). Individuele consultatie-facturen worden niet aanvaard en niet behandeld. Enkel jaaroverzichten dus. Hou er rekening mee dat enkel de dokterskosten die erkend zijn door het RIZIV in aanmerking komen voor een tussenkomst.
- Opgelet! Alle kosten met betrekking tot een hospitalisatie (ziekenhuisopname of dagkliniek) of een ernstige ziekte komen niet in aanmerking voor tussenkomst, gelet deze gedekt zijn door de hospitalisatieverzekering. In de hospitalisatieverzekering worden ook alle gerelateerde kosten gedekt van 2 maand voor de opname tot 6 maand na de opname. Gelieve deze kosten dan ook te schrappen in je jaaroverzicht! Ter informatie: Een hospitalisatieverzekering wordt gratis ter beschikking gesteld door de werkgever. Klik hier voor alle info omtrent de hospitalisatieverzekering.
- Bij loonverlies:
- Ben je in contractueel verband (niet-vastbenoemd) dan is een aanvullend bewijs nodig uitgereikt door de mutualiteit met vermelding van het uitgekeerde bedrag qua ziektevergoeding. Dit bewijs moet je zelf bij je mutualiteit opvragen.
- Ben je statutair? Het Beperkt comité vraagt het bedrag van je loonverlies bij de personeelsdienst op.
- Klik hier voor alle info omtrent loonverlies.
- Bij andere tussenkomsten:
- Bril/Lenzen: Aankoopfactuur samen met je voorschrift van de oogarts. Indien je geen voorschrift hebt, wordt een eventuele oogmeting door een opticien ook aanvaard samen met het bewijs van tussenkomst van je mutualiteit. Enkel een aankoopfactuur met de waarden van je bril wordt niet aanvaard!
- Laserbehandeling/Lensimplantatie: Factuur van de ingreep van je arts.
- Tandprothese/Hoorapparaat/Pruik: Aankoopfactuur samen met de afschrift van de tussenkomst van je mutualiteit.
- Het aanvraagformulier bezorg je onder gesloten omslag samen met de benodigde bewijsstukken aan het secretariaat van PEVAZ. Dit kan zowel via e-mail naar info@pevaz.be als via de (binnen)post.
- Hou er rekening mee dat het verwerken van je dossier minimaal een 4tal maand zal duren.
Klik hier voor een overzicht van alle voorwaarden voor onze financiële tussenkomsten.