De vereniging is een feitelijke vereniging en heeft een volledig autonome werking, echter in overleg en in nauwe samenwerking met de werkgever.
Ze staat onder de directe leiding van een Raad van Bestuur die de dagelijkse leiding (dagelijks bestuur) op zich neemt. Zij legt verantwoording af aan de Algemene Vergadering. Leden Raad van Bestuur:
- Katrien Goethals, voorzitter
- Manuel Eyland, secretaris
- Andy Vande Vyvere, ondervoorzitter
- Stijn Derre, penningmeester
- De Raad van Beheer wordt gekozen door de Algemene Vergadering
De Algemene Vergadering is samengesteld uit vrijwilligers uit alle rangen en afdelingen van onze werkorganisatie. De Algemene Vergadering komt maandelijks samen. Alle beslissingen worden hier genomen. De bestuursleden worden tweejaarlijks voor de helft van de bestuursleden verkiesbaar gesteld aan alle leden van de vereniging, wat garant staat voor de inzet en het engagement van alle bestuursleden. Deze vrijwilligers hebben uiteraard een vaste job binnen de werkorganisatie waar ze tegelijkertijd het aanspreekpunt voor PEVAZ zijn.
Voor een volledig overzicht van ons bestuur verwijzen we je graag naar de pagina met een overzicht van alle bestuursleden.
Leden die zich wensen kandidaat te stellen voor een mandaat van 4 jaar als bestuurslid van de Algemene Vergadering van PEVAZ, kunnen dit doen door hun kandidatuur door te sturen naar verkiezingen@pevaz.be