Skip to content
SJ: 050 45 32 32 | HS: 059 55 50 55
info@pevaz.be
PEVAZ | Ruddershove 10 | 8000 Brugge
facebook
pinterest
instagram
PEVAZ
  • Home
  • Activiteiten
  • Hospitalisatie
  • Nieuwsbrief
  • FAQ
  • Over Ons
  • Contact
PEVAZ
Rekeningnummer
IBAN BE28 0689 3283 8620 - BIC GKCCBEBB

Wat gebeurt er met mijn inschrijvingsgeld als de uitstap niet kan doorgaan door eventuele nieuwe Corona-maatregelen?

Home > FAQ > Wat gebeurt er met mijn inschrijvingsgeld als de uitstap niet kan doorgaan door eventuele nieuwe Corona-maatregelen?

Wat gebeurt er met mijn inschrijvingsgeld als de uitstap niet kan doorgaan door eventuele nieuwe Corona-maatregelen?

1 juli 2020 | Door Manuel Eyland
0
A

Wat gebeurt er met mijn inschrijvingsgeld als de uitstap niet kan doorgaan door eventuele nieuwe Corona-maatregelen?

Indien er een officieel negatief reisadvies is (code rood) voor het land waarnaar we reizen, dan kan de uitstap vanzelfsprekend niet doorgaan. De uitstap wordt dan ook volledig geannuleerd. Eerst en vooral willen we benadrukken dat je in geen enkel geval je inschrijvingsgeld kan kwijtspelen mocht de reis geannuleerd worden door negatief reisadvies. Afhankelijk van de activiteit zijn er dan een aantal mogelijkheden:

  • Bij daguitstappen waarbij er enkel een busreis wordt voorzien, doen we een volledige terugbetaling van jullie inschrijvingsgeld.
  • Bij uitstappen waarbij er ook een inkomticket is inbegrepen (zoals bv. het concert van André Hazes, een inkomticket voor een pretpark, …) zijn wij ook afhankelijk van de terugbetaling van de organisator van het evenement. Meestal blijft je inkomticket dan geldig voor een nieuwe datum (bv. het concert van André Hazes wordt verplaatst naar een nieuwe datum, je inkomticket voor een bezoek aan het pretpark kan je gebruiken op een andere datum, …). Je krijgt dus in dit geval een tegoedbon voor de activiteit op een latere datum.
  • Bij meerdaagse uitstappen zoals Parijs, Londen of Düsseldorf waarbij er zowel een busreis als 1 of meerdere hotelovernachtingen zijn inbegrepen wordt de uitstap steeds uitgesteld naar een latere datum. Je inschrijvingsgeld blijft dan goed voor deze nieuwe datum. Kan je niet mee op deze aangepaste datum? In overleg met het secretariaat kan er dan steeds een vervanger worden gezocht. Er wordt dus standaard geen terugbetaling voorzien, maar je inschrijvingsgeld blijft tegoed voor de nieuwe datum.
  • Bij weekreizen of andere grote pakketreizen wordt er steeds samengewerkt met een officieel reisagentschap. Hierdoor is je reis steeds gedekt door het Garantiefonds Reizen en is je reis dus volledig gedekt. Zelfs bij eventuele faillissementen van het reisbureau, de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Momenteel loopt er een regeling die werd goedgekeurd door de overheid die bepaalt dat je een zogenaamde Corona-voucher krijgt die je dan kan gebruiken voor een andere reis naar keuze binnen de voorziene termijn.

Wij volgen hierbij dus steeds de officiële reisadviezen van FOD Buitenlandse Zaken. Deze kan je hier raadplegen en zijn per land verschillend:

  • Nederland: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/nederland
  • Frankrijk: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/frankrijk
  • Verenigd Koninkrijk: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/groot_brittannie_en_noord_ierland
  • Duitsland: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/duitsland
  • Andere landen: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen
Logo PEVAZ

Zoeken

Logo PEVAZ

Disclaimer

PEVAZ Loves Cookies
PEVAZ Privacybeleid

Recente Berichten
Payconiq
Merito.Club Voordelenplatform
Contact
Ruddershove 10 | 8000 Brugge
SJ: 050 45 32 32 | HS: 059 55 50 55
info@pevaz.be

Links

  • AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AV
  • Merito.Club
Copyright © 2022 PEVAZ | All rights reserved | Website by Manuel Eyland