Uitgestelde opnames
Als gevolg van de aanhoudende druk op de ziekenhuizen worden sommige geplande opnames opnieuw uitgesteld. In de aanloop van deze opname kunnen er uiteraard al ambulante kosten gemaakt zijn, die normaal binnen de gewaarborgde préhospitalisatieperiode vallen. Om ervoor te zorgen dat de werknemer ook deze kosten kan recupereren via de hospitalisatieverzekering, bekijkt Vanbreda op basis van een attest de mogelijkheden om zijn of haar préhospitalisatieperiode te verlengen. Werknemers waarvan de opname verplaatst wordt, vragen we om de oorspronkelijke opname bij Vanbreda te annuleren via ons contactformulier.
Op onze website voor verzekerden www.vanbreda-health.be hebben wij in de Frequently Asked Questions (FAQ) een rubriek gewijd aan de uitgestelde opnames. Werknemers die zich in deze situatie bevinden, krijgen hier meer informatie omtrent de manier waarop zij een eventuele verlenging van de préhospitalisatieperiode kunnen bekomen. Ook andere vragen die uw medewerkers kunnen hebben over hun medische administratie, worden op de FAQ op onze website beantwoord.