Skip to content
050 45 32 32
info@pevaz.be
PEVAZ | Ruddershove 10 | 8000 Brugge
facebook
pinterest
instagram
PEVAZ
  • Home
  • Activiteiten
  • Nieuwsbrief
  • FAQ
  • Hospitalisatie
  • Over Ons
  • Contact
PEVAZ
Rekeningnummer
IBAN BE28 0689 3283 8620 - BIC GKCCBEBB

Hoe moet ik mijn kosten indien bij Vanbreda?

Home > FAQ > Hoe moet ik mijn kosten indien bij Vanbreda?

Hoe moet ik mijn kosten indien bij Vanbreda?

30 mei 2020 | Door Manuel Eyland
0
A

Hoe moet ik mijn kosten indien bij Vanbreda?

  • Ziekenhuisfactuur
    • Indien je gebruik hebt gemaakt van Medi-Link (derdebetalersregeling), dan wordt de ziekenhuisfactuur van je opname automatisch verstuurd naar Vanbreda. De factuur wordt door Vanbreda rechtstreeks betaald aan het ziekenhuis.
    • Heb je geen gebruik gemaakt van Medi-Link? Je ontvangt en betaalt de factuur zelf aan het ziekenhuis. Je stuurt vervolgens een kopie van de ziekenhuisfactuur (inclusief alle pagina’s met details) naar Vanbreda.
    • Een eventuele afrekening van de eigen kosten (vrijstelling kamer en/of eventuele kosten die niet gedekt zijn door de hospitalisatieverzekering) worden automatisch verrekend door Vanbreda bij de afrekening.
  • Ambulante kosten
    • Alle medische kosten van 2 maand vóór opnamedatum tot 6 maand na ontslagdatum, en die verband houden met de ziekenhuisopname mogen ingediend worden (ambulante raadplegingen, apotheekkosten, kiné, vervoer, …). Deze komen in aanmerking voor terugbetaling door de hospitalisatieverzekering.
    • Voor een volledig overzicht van alle kosten die je kan indienen verwijzen we je graag naar de polisvoorwaarden en onze infofolder.
    • Voor apotheekkosten is het belangrijk om steeds een attest voor de verzekering (=BVAC-attest) te vragen aan je apotheek. Dit BVAC-attest kan je dan telkens opsturen naar de verzekeraar Vanbreda via onderstaand online formulier.
    • Indien je gebruikmaakt van de Vanbreda app, kan je ook de apotheekkosten rechtstreeks laten opsturen naar de verzekeraar door gebruik te maken van de AssurPharma barcode in de app. Bij elke aankoop toon je de AssurPharma barcode. De kosten worden dan door de apotheek automatisch doorgestuurd naar Vanbreda. Let op: gebruik altijd de juiste barcode (familielid).
    • Voor ambulante consultaties, onderzoeken en behandelingen (bvb. kiné) dien je het betalingsbewijs dat je van je arts of zorgverstrekker ontvangt door te sturen. Je kan ook gebruik maken van het attest van je ziekenfonds (individuele kwijtschriften, geen jaaroverzichten).
    • Hou er natuurlijk wel rekening mee dat enkel ambulante kosten en apotheekkosten die gerelateerd zijn aan de ziekenhuisopname/ziekte worden terugbetaald door de verzekering.

De volledige procedure kan je nalezen op onze website van PEVAZ.

Logo PEVAZ

Zoeken

Logo PEVAZ

Disclaimer

PEVAZ Loves Cookies
PEVAZ Privacybeleid

OPGELET!
Onze activiteiten van PEVAZ staan enkel open voor PEVAZ-leden en hun medereizigers! Als niet-lid kan je enkel inschrijven via een PEVAZ-lid.

Recente Berichten
Londen praktische informatie
Reorganisatie Sociaal Fonds
PEVAZ draagtas en lunchtas
Lidgeld Senioren
Payconiq
Contact
Ruddershove 10 | 8000 Brugge
050 45 32 32
info@pevaz.be

Links

  • AZ Sint-Jan Brugge AV
  • Merito.Club
Copyright © 2022 PEVAZ | All rights reserved | Website by Manuel Eyland