Citytrip Londen

Datum 2022-Dec-26
Tijdstip 3-daagse
Locatie Londen, Verenigd Koninkrijk

Citytrip Londen van maandag 26 tot en met woensdag 28 december 2022


Annulatie Citytrip 2021

Helaas moeten we je vandaag melden dat we met de huidige maatregelen niet anders kunnen dan deze citytrip te annuleren. De bijkomende testing-maatregelen van het Verenigd Koninkrijk maken het praktisch onmogelijk om deze reis te organiseren voor een grote groep personen.

In overleg met onze hotels in Londen en de busmaatschappij Albion hebben we dan ook beslist om de citytrip naar Londen te annuleren en te verplaatsen naar 2022.

Concreet nieuwe data:

  • Vertrek op maandag 26 december 2022
  • Terug op woensdag 28 december 2022
  • Jullie citytrip wordt dus verplaatst naar identiek dezelfde periode volgend jaar
  • Het hotel en het programma blijven volledig identiek
  • In overleg met beide hotels en de busmaatschappij kunnen we deze citytrip in 2022 aanbieden aan dezelfde prijs (onder voorbehoud van de Euro/Pondkoers en de nieuwe Eurotunnel prijzen voor 2022). Voor jullie zal er dus geen meerprijs zijn voor dezelfde reis volgend jaar. Nieuwe deelnemers zullen minimaal 20 € per persoon meer moeten betalen. Een mooie besparing dus.
  • Het programma werd online ook aangepast met de nieuwe data: https://pevaz.be/activiteiten/londen/  

Indien deze nieuwe data voor jou lukken, met identiek dezelfde reisgenoten, dan hoef je geen verdere acties te ondernemen. Je inschrijving wordt automatisch verplaatst naar de nieuwe data in 2022. Tot en met juni 2022 kunnen we nog kosteloos naamswijzigingen doorvoeren.

Kan je niet mee op deze alternatieve data in 2022? Contacteer ons dan ten laatste op 31/12/2021. Zoals vermeld in de voorwaarden bij jullie inschrijving is er standaard geen mogelijkheid tot terugbetaling. In overleg kunnen we wel zoeken voor een vervanger als we de reis volgend jaar in april opnieuw lanceren. De terugbetaling van jullie inschrijvingsgeld gebeurt dan in de maand mei 2022.

We vinden het heel jammer dat we deze reis nogmaals moeten verplaatsten, maar onder de huidige omstandigheden hebben we helaas geen andere oplossing.


Info Citytrip Londen 2022

Een jaarlijkse traditie die we ook in 2022 opnieuw zullen meemaken is “Kerst in Londen”. Wie al éénmaal of verschillende keren met ons meeging, kan het bevestigen: nergens vind je een sfeer als in deze stad met zijn kerstversieringen, kerstmarkten en ijsbanen. Ook de etalages van de vele winkels fonkelen in deze periode, wat kerstshoppen in Londen tot een begrip maakt. De kerstdrukte begint al in november maar eindigt pas begin januari. Bovendien starten de solden in Londen reeds op 26 december! Een ideale gelegenheid dus om jullie kleerkast uit te breiden, of toch gewoon te genieten van de prachtige stad.

Dit jaar gaan we opnieuw voor 3 dagen naar Londen, en dit aan een ongelofelijke prijs voor onze leden!  Ook onze perfect gelegen hotels zijn ongewijzigd, dus jullie overnachting is voorzien in de Holiday Inn Regent’s Park **** of in de Radisson Blu Grafton ****, telkens op basis van kamer met ontbijt. Beide hotels liggen op wandelafstand van Oxford en Regent Street. Bovendien is er een metrostation op slechts 100m afstand van het hotel. Een ideale ligging dus in het midden van het centrum van Londen.

Meer info over beide hotels

Wanneer

  • Vertrek op maandag 26 december 2022 omstreeks 5u30, aankomst omstreeks 9u00 lokale tijd in Londen.
  • Terugreis op woensdag 28 december 2022 omstreeks 17u30 uit Londen, aankomst rond 23u30 in Brugge/Oostende

Vertrek

  • Oostende: Vertrek bus aan de personeelsparking AZ Sint-Jan campus Serruys
  • Brugge: Vertrek bus aan de parking van het AZ Sint-Jan campus Brugge
  • Definitieve opstapplaats en vertrekuren worden later meegedeeld.

Kostprijs

Leden en inwonende gezinsleden:

  • 2-persoonskamer: 169 euro per persoon 
  • 1-persoonskamer: 269 euro per persoon

Niet-leden (er wordt voorrang gegeven aan leden!):

  • 2-persoonskamer: 199 euro per persoon
  • 1-persoonskamer: 299 euro per persoon

In deze prijs is de busreis, shuttle en 2 hotelovernachtingen met ontbijt inbegrepen Beperkte plaatsen beschikbaar. Er wordt dan ook voorrang gegeven aan leden.

Inschrijven

Bij het inschrijven bevestig je dat ja alle veelgestelde vragen hebt nagelezen omtrent de Corona-maatregelen en dat je akkoord gaat met deze voorwaarden. Volg onderstaande werkwijze:

  • Je schrijft je in via het formulier hieronder vanaf half april 2022
  • Opgepast! Eénmaal je ingeschreven bent EN betaald hebt, kan je niet meer annuleren! Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt steeds een administratiekost van 30 € per persoon aangerekend!  Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeraar of via één van de Merito.Club voordelen: https://merito.club/europ-assistance/
  • Om te reizen naar het Verenigd Koninkrijk dien je te beschikken over een internationale reispas! Alle info hieronder bij de veelgestelde vragen.

Busreis via Albion: licentienummer A1397

Veelgestelde Vragen

Lees onderstaande vragen aandachtig na!
c Alle Vragen Openen C Alle Vragen Sluiten

Corona-Maatregelen (6)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend.

Hou er rekening mee dat de meeste verzekeringen Corona of andere pandemieën niet dekken in de verzekeringspolis. Ook de optionele polis van Europ Assistance die je kan afsluiten als voordeel bij Merito.Club dekt geen pandemieën. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent, kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Vanzelfsprekend volgen wij alle regelgevingen die worden opgelegd vanuit de overheid.

Volgens de huidige maatregelen die momenteel lopen tot september 2021 ben je verplicht om een mondmasker te dragen tijdens de busreis. We weten echter nog niet welke regels zullen gelden op het eind van het jaar voor busreizen. Indien er vanuit de overheid wordt verplicht om een mondmasker te dragen op een bus, zal je ook tijdens onze busreizen verplicht zijn een mondmasker te moeten dragen.

Momenteel worden er vanuit de Belgische overheid geen verplichtingen opgelegd voor vaccinatie en/of Covid-19 testen bij busreizen in België. Vanzelfsprekend kan deze situatie wel wijzigen. We volgen hierbij steeds de maatregelen zoals deze worden opgelegd door de overheid.

Bij onze meerdaagse uitstappen naar het buitenland dienen we ook rekening te houden met de maatregelen van het land van bestemming. Indien het land vereist dat je bent gevaccineerd en/of over een negatieve (PCR-) test moet beschikken om het land binnen te komen, dan is dit vanzelfsprekend ook van toepassing voor onze meerdaagse uitstappen.

Volgens de huidige maatregelen van zowel Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Tsjechië dien je ofwel gevaccineerd te zijn ofwel over een negatieve PCR test te beschikken om het land binnen te komen. We weten natuurlijk nog niet welke regels van toepassing zullen zijn bij onze afreis. We zullen hierbij steeds alle deelnemers hierover persoonlijk berichten.

We raden echter al onze leden en deelnemers ten stelligste aan om zich te laten vaccineren. Meer en meer landen zullen trouwens vereisen dat je gevaccineerd bent om het land te kunnen binnenkomen en/of gebruik te kunnen maken van faciliteiten in het land (bvb openbaar vervoer, musea, restaurants, …).

Vraag dus nu reeds je vaccinatiepasspoort (corona-passpoort) aan:

  • Dit kan digitaal via de CovidSafeBE-app op je smartphone. Alle info: https://covidsafe.be/nl. Print zeker ook een exemplaar af van je Covid-certificaat. Zo heb je steeds een kopie bij van je certificaat.
  • Beschik je niet over een computer of smartphone? Om een papieren vaccinatiecerfiticaat aan te vragen, kan je ook de helpdesk van de Belgische overheid  bereiken op het nummer 078 78 78 50. Hou je eID bij de hand samen met je rijksregisternummer. Zij sturen dan een Covid-certificaat op via de post. Hou er rekening mee dat dit een 10tal werkdagen kan duren. Vraag dus NU reeds je certificaat aan zodat je deze zeker op tijd hebt voor afreis.

Indien er een officieel negatief reisadvies is (code rood) voor het land waarnaar we reizen, dan kan de uitstap vanzelfsprekend niet doorgaan. De uitstap wordt dan ook volledig geannuleerd. Eerst en vooral willen we benadrukken dat je in geen enkel geval je inschrijvingsgeld kan kwijtspelen mocht de reis geannuleerd worden door negatief reisadvies. Afhankelijk van de activiteit zijn er dan een aantal mogelijkheden:

  • Bij daguitstappen waarbij er enkel een busreis wordt voorzien, doen we een volledige terugbetaling van jullie inschrijvingsgeld.
  • Bij uitstappen waarbij er ook een inkomticket is inbegrepen (zoals bv. het concert van André Hazes, een inkomticket voor een pretpark, …) zijn wij ook afhankelijk van de terugbetaling van de organisator van het evenement. Meestal blijft je inkomticket dan geldig voor een nieuwe datum (bv. het concert van André Hazes wordt verplaatst naar een nieuwe datum, je inkomticket voor een bezoek aan het pretpark kan je gebruiken op een andere datum, …). Je krijgt dus in dit geval een tegoedbon voor de activiteit op een latere datum.
  • Bij meerdaagse uitstappen zoals Parijs, Londen of Düsseldorf waarbij er zowel een busreis als 1 of meerdere hotelovernachtingen zijn inbegrepen wordt de uitstap steeds uitgesteld naar een latere datum. Je inschrijvingsgeld blijft dan goed voor deze nieuwe datum. Kan je niet mee op deze aangepaste datum? In overleg met het secretariaat kan er dan steeds een vervanger worden gezocht. Er wordt dus standaard geen terugbetaling voorzien, maar je inschrijvingsgeld blijft tegoed voor de nieuwe datum.
  • Bij weekreizen of andere grote pakketreizen wordt er steeds samengewerkt met een officieel reisagentschap. Hierdoor is je reis steeds gedekt door het Garantiefonds Reizen en is je reis dus volledig gedekt. Zelfs bij eventuele faillissementen van het reisbureau, de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Momenteel loopt er een regeling die werd goedgekeurd door de overheid die bepaalt dat je een zogenaamde Corona-voucher krijgt die je dan kan gebruiken voor een andere reis naar keuze binnen de voorziene termijn.

Wij volgen hierbij dus steeds de officiële reisadviezen van FOD Buitenlandse Zaken. Deze kan je hier raadplegen en zijn per land verschillend:

Zoals jullie al ongetwijfeld hebben gehoord via de media worden er momenteel heel veel maatregelen genomen om de verspreiding van het Coronavirus te beperken. Dit heeft jammer genoeg ook een impact op onze activiteiten. Om de gezondheid van onze leden en ons bestuur niet in het gevaar te brengen, zien wij ons genoodzaakt om alle komende activiteiten tot zomer 2021 te schrappen.

Vanaf zomer 2021 starten we onze activiteiten stelselmatig terug op, en dit rekening houdend met de geldende voorschriften van de overheid die op dat moment gelden. Aangezien onze activiteiten pas vanaf deze zomer doorgaan, kunnen we momenteel nog niet definitief bevestigen welke maatregelen dan van toepassing zullen zijn. Maar dit zullen steeds de maatregelen zijn zoals opgelegd door de overheid. Vanzelfsprekend houden we jullie hiervan op de hoogte en houden we dit nauwlettend in de gaten.

Londen (3)

Volgens de nieuwe Corona-maatregelen, die starten vanaf 2 augustus 2021, ben je niet meer verplicht om 10 dagen in quarantaine te gaan bij het reizen naar het Verenigd Koninkrijk. Deze maatregel is dus, tot nader order, niet meer van toepassing voor reizen deze zomer of op het eind van het jaar.

Mocht deze maatregel door onvoorziene omstandigheden toch van toepassing zijn tijdens onze Londen 3-daagse, dan kan onze uitstap vanzelfsprekend niet doorgaan en wordt deze citytrip geannuleerd.

Voor het laatste up-to-date reisadvies verwijzen we je graag naar de officiële site van FOD Buitenlandse Zaken: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/groot_brittannie_en_noord_ierland

Voor het laatste up-to-date reisadvies verwijzen we je graag naar de officiële site van FOD Buitenlandse Zaken: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/groot_brittannie_en_noord_ierland

Zoals jullie ongetwijfeld al hebben gehoord heeft het Verenigd Koninkrijk vorig jaar beslist om uit de Europese Unie te stappen. De Brexit zelf ging op 1 januari 2021 van kracht. Er is hierbij een overgangsmaatregel, maar helaas moet je vanaf 1 oktober 2021 wel over een internationaal reispas beschikken om te reizen naar het Verenigd Koninkrijk. Je zal dus voor elke reiziger (dus ook voor kinderen!) over een internationaal reispas moeten beschikken voor onze Londen 3-daagse van 26 december 2021. Vanzelfsprekend volgen we de situatie op de voet. Mocht er hier toch iets aan wijzigen, laten we je dit dadelijk weten.

Een internationaal reispas kan je aanvragen in je gemeentehuis/stadhuis en duurt gemiddeld een 10-tal werkdagen. Deze reispas kost afhankelijk van je gemeente/stad tussen de 0 euro en 80 euro. Er is hierbij inderdaad een groot prijsverschil in kostprijs, maar dit is dus volledig afhankelijk van je gemeente. Een internationaal passpoort is na uitgifte geldig voor 7 jaar en deze kan je dus gedurende 7 jaar gebruiken voor al je reizen buiten Europa. Dit is dus een éénmalige kost voor deze 7 jaar. Indien je al over een internationaal reispas beschikt moet je vanzelfsprekend geen nieuwe reispas aanvragen, maar controleer wel nog even de geldigheid van je passpoort. Deze moet nog minimaal 3 maand geldig zijn na vertrek.

Ten laatste 1 maand voor vertrek zal je ons de gegevens van je reispas moeten doorgeven (reispasnummer en geldigheidsdatum). Dichter bij de reis zullen we hiervoor nog een mail sturen met alle praktische details. Je hoeft dus nu nog geen reispas aan te vragen bij je gemeente, maar we raden je wel aan om dit ten laatste op 11 november aan te vragen zodat je je reispas zeker op tijd hebt.

Hierbij willen we je eraan herinneren dat je dus zonder reispas NIET zal kunnen vertrekken aangezien je het Verenigd Koninkrijk niet binnen zal mogen. PEVAZ/Sofoco/Sodibrug kan hierbij niet aansprakelijk gesteld worden indien je je reispas bent vergeten mee te brengen of aan te vragen!

We beseffen dat dit inderdaad een bijkomende kost met zich meebrengt voor alle deelnemers. Daarom geven we je nog de kans om volledig kosteloos te annuleren voor 15 augustus 2021. Na deze datum zal je niet meer kosteloos kunnen annuleren.

Voor het laatste up-to-date reisadvies verwijzen we je graag naar de officiële site van FOD Buitenlandse Zaken: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/groot_brittannie_en_noord_ierland

Uitstappen Algemeen (3)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend.

Hou er rekening mee dat de meeste verzekeringen Corona of andere pandemieën niet dekken in de verzekeringspolis. Ook de optionele polis van Europ Assistance die je kan afsluiten als voordeel bij Merito.Club dekt geen pandemieën. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent, kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Neen, standaard is er nooit een annulatie- of bijstandsverzekering inbegrepen in onze uitstappen? PEVAZ biedt zelf ook geen verzekeringen aan.

Bij bepaalde reizen kan je er wel optioneel voor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten rechtstreeks via het reisagentschap. Dit staat steeds duidelijk vermeld op elke affiche.

Je kan voor elke uitstap zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (via PEVAZ of persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

 

Inschrijvingsformulier

Inschrijven kan vanaf half april 2022