Citytrip Londen

Datum 2022-Dec-26
Tijdstip 3-daagse
Locatie Londen, Verenigd Koninkrijk

Citytrip Londen van maandag 26 tot en met woensdag 28 december 2022

Een jaarlijkse traditie die we ook in 2022 opnieuw zullen meemaken is “Kerst in Londen”. Wie al éénmaal of verschillende keren met ons meeging, kan het bevestigen: nergens vind je een sfeer als in deze stad met zijn kerstversieringen, kerstmarkten en ijsbanen. Ook de etalages van de vele winkels fonkelen in deze periode, wat kerstshoppen in Londen tot een begrip maakt. De kerstdrukte begint al in november maar eindigt pas begin januari. Bovendien starten de solden in Londen reeds op 26 december! Een ideale gelegenheid dus om jullie kleerkast uit te breiden, of toch gewoon te genieten van de prachtige stad.

Dit jaar gaan we dus opnieuw voor 3 dagen naar Londen, en dit aan een ongelofelijke prijs voor onze leden! 

Hotels

Dit jaar geven we je de keuze tussen 2 hotels:

  • Beide hotels op basis van kamer met ontbijt.
  • Gratis Wifi in beide hotels.
  • Gelieve bij de reservatie aan te geven of je een kamer wenst met een dubbele bed (double) of twee aparte bedden (twin). Dit kan achteraf niet meer gewijzigd worden.
  • Familiekamers voor 3 personen zijn op aanvraag beschikbaar. Gelieve dit te vermelden bij de opmerkingen. De eerste 2 personen in de kamer betalen steeds de volledige prijs. Afhankelijk van de leeftijd van de 3de persoon wordt er een korting toegekend voor de 3de persoon.
  • Familiekamers voor 4 personen zijn niet beschikbaar in beide hotels. Je dient dan te opteren voor 2 tweepersoonskamers. We vragen dan steeds standaard om de kamers dicht bij elkaar te hebben.
  • Reis je alleen? Op aanvraag kan je eventueel ook een kamer delen met een andere lid. Zo kan je het dure single supplement vermijden.

Holiday Inn Regent’s Park ***

  • Dit standaard hotel ligt op wandelafstand van Oxford Street. 
  • Bovendien is er een metrostation op slechts 200m afstand van het hotel. Een ideale ligging dus in het midden van het centrum van Londen.
  • Het hotel beschikt over een gezellige bar en een restaurant.
  • De kamers zijn traditioneel ingericht en hebben allemaal een badkamer met een bad, een douche en een haardroger. Ze zijn voorzien van thee- en koffiefaciliteiten, een satteliet-tv en airconditioning.
  • Begin de ochtend met een ontbijtbuffet met een selectie van continentale en warme gerechten.
  • Alle bijkomende info hotel: https://www.ihg.com/holidayinn/hotels/nl/nl/london/lonrp/hoteldetail

Novotel London Canary Wharf ****s

  • Dit volledig nieuw top-hotel ligt in het nieuw district Canary Wharf.
  • Dit is een modern hotel met maar liefst 39 verdiepingen en ligt op korte wandelafstand van het metrostation Canary Wharf, waardoor de belangrijkste toeristische attracties gemakkelijk bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.
  • Het hotel beschikt op het 38ste verdiep over een modern restaurant, een bar en een dakterras met een uitzicht van 360° op de skyline van Londen.
  • Je verblijft er in een moderne superior tweepersoonskamer met kamer en ontbijt.
  • Elke morgen staat er een uitgebreide English breakfast voor je klaar op het 37ste verdiep van het hotel.
  • Restaurant, lounge, bar en dakterras Bokan op het 38/39ste verdiep van het hotel met een prachtig zicht op de skyline van Londen.
  • Gebruik van de faciliteiten van het hotel zoals een verwarmd binnenzwembad en een fitnesscentrum.
  • Alle bijkomende info hotel: https://all.accor.com/hotel/9057/index.nl.shtml

Wanneer

  • Vertrek op maandag 26 december 2022 omstreeks 5u30, aankomst omstreeks 9u30 lokale tijd in Londen
  • Terugreis op woensdag 28 december 2022 omstreeks 17u00 uit Londen, aankomst rond 23u30 in Brugge/Oostende

Vertrek

  • Oostende: Vertrek bus aan de personeelsparking AZ Sint-Jan campus Serruys
  • Brugge: Vertrek bus aan de parking van het AZ Sint-Jan campus Brugge of E40 carpoolparking Loppem
  • Definitieve opstapplaats en vertrekuren worden later meegedeeld

Kostprijs per persoon

  Holiday Inn Regent’s Park Novotel London Canary Wharf
  Tweepersoonskamer Eénpersoonskamer Tweepersoonskamer Eénpersoonskamer
Leden en inwonende gezinsleden € 179,00 € 279,00 € 199,00 € 299,00
Niet-leden € 209,00 € 309,00 € 229,00 € 329,00

In deze prijs is de busreis, Eurotunnel shuttle en 2 hotelovernachtingen met ontbijt inbegrepen.

Inschrijven

Bij het inschrijven bevestig je dat je alle veelgestelde vragen hebt nagelezen omtrent de Corona-maatregelen en dat je akkoord gaat met deze voorwaarden.

Volg onderstaande werkwijze voor inschrijving:

  • Je schrijft je in via het formulier hieronder die online komt vanaf woensdag 14 september 2022.
  • Opgepast! Eénmaal je ingeschreven bent EN betaald hebt, kan je niet meer annuleren! Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt steeds een administratiekost van 30 € per persoon aangerekend!  Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeraar of via één van de Merito.Club voordelen: https://merito.club/europ-assistance/
  • Om te reizen naar het Verenigd Koninkrijk dien je te beschikken over een internationale reispas! Alle info hieronder bij de veelgestelde vragen.

Busreis via Albion: licentienummer A1397

Veelgestelde Vragen

Lees onderstaande vragen aandachtig na!
c Alle Vragen Openen C Alle Vragen Sluiten

Corona-Maatregelen (6)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek, dus ook als je besmet bent geraakt met Covid-19. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte of een bewijs van positieve test, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent (of Covid-19 hebt opgelopen), kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Vanzelfsprekend volgen wij alle regelgevingen die worden opgelegd vanuit de overheid.

Volgens de huidige maatregelen die momenteel lopen dien je geen mondmasker meer te dragen op de bus. We weten echter nog niet welke regels zullen gelden later op het jaar voor busreizen. Indien er vanuit de overheid wordt verplicht om een mondmasker te dragen op een bus, zal je ook tijdens onze busreizen verplicht zijn een mondmasker te moeten dragen.

Momenteel worden er vanuit de Belgische overheid geen verplichtingen meer opgelegd voor vaccinatie en/of Covid-19 testen bij busreizen in België. Vanzelfsprekend kan deze situatie wel wijzigen. We volgen hierbij steeds de maatregelen zoals deze worden opgelegd door de overheid.

Bij onze meerdaagse uitstappen naar het buitenland dienen we ook rekening te houden met de maatregelen van het land van bestemming. Indien het land vereist dat je bent gevaccineerd en/of over een negatieve (PCR-) test moet beschikken om het land binnen te komen, dan is dit vanzelfsprekend ook van toepassing voor onze meerdaagse uitstappen. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om in orde te zijn met de lokale vereisten.

Volgens de huidige maatregelen van zowel Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk dien je niet meer volledig gevaccineerd te zijn om het land binnen te komen. We weten natuurlijk nog niet welke regels van toepassing zullen zijn bij onze afreis. We zullen hierbij steeds alle deelnemers hierover persoonlijk berichten.

We raden echter al onze leden en deelnemers ten stelligste aan om zich te laten vaccineren. Meer en meer landen zullen trouwens vereisen dat je gevaccineerd bent om het land te kunnen binnenkomen en/of gebruik te kunnen maken van faciliteiten in het land (bvb openbaar vervoer, musea, restaurants, …).

Vraag dus nu reeds je vaccinatiepasspoort (corona-passpoort) aan:

  • Dit kan digitaal via de CovidSafeBE-app op je smartphone. Alle info: https://covidsafe.be/nl. Print zeker ook een exemplaar af van je Covid-certificaat. Zo heb je steeds een kopie bij van je certificaat.
  • Beschik je niet over een computer of smartphone? Om een papieren vaccinatiecerfiticaat aan te vragen, kan je ook de helpdesk van de Belgische overheid  bereiken op het nummer 078 78 78 50. Hou je eID bij de hand samen met je rijksregisternummer. Zij sturen dan een Covid-certificaat op via de post. Hou er rekening mee dat dit een 10tal werkdagen kan duren. Vraag dus NU reeds je certificaat aan zodat je deze zeker op tijd hebt voor afreis.

Indien er een officieel negatief reisadvies is (code rood) voor het land waarnaar we reizen, dan kan de uitstap vanzelfsprekend niet doorgaan. De uitstap wordt dan ook volledig geannuleerd. Eerst en vooral willen we benadrukken dat je in geen enkel geval je inschrijvingsgeld kan kwijtspelen mocht de reis geannuleerd worden door negatief reisadvies. Afhankelijk van de activiteit zijn er dan een aantal mogelijkheden:

  • Bij daguitstappen waarbij er enkel een busreis wordt voorzien, doen we een volledige terugbetaling van jullie inschrijvingsgeld.
  • Bij uitstappen waarbij er ook een inkomticket is inbegrepen (zoals bv. het concert van André Hazes, een inkomticket voor een pretpark, …) zijn wij ook afhankelijk van de terugbetaling van de organisator van het evenement. Meestal blijft je inkomticket dan geldig voor een nieuwe datum (bv. het concert van André Hazes wordt verplaatst naar een nieuwe datum, je inkomticket voor een bezoek aan het pretpark kan je gebruiken op een andere datum, …). Je krijgt dus in dit geval een tegoedbon voor de activiteit op een latere datum.
  • Bij meerdaagse uitstappen zoals Parijs, Londen of Düsseldorf waarbij er zowel een busreis als 1 of meerdere hotelovernachtingen zijn inbegrepen wordt de uitstap steeds uitgesteld naar een latere datum. Je inschrijvingsgeld blijft dan goed voor deze nieuwe datum. Kan je niet mee op deze aangepaste datum? In overleg met het secretariaat kan er dan steeds een vervanger worden gezocht. Er wordt dus standaard geen terugbetaling voorzien, maar je inschrijvingsgeld blijft tegoed voor de nieuwe datum.
  • Bij weekreizen of andere grote pakketreizen wordt er steeds samengewerkt met een officieel reisagentschap. Hierdoor is je reis steeds gedekt door het Garantiefonds Reizen en is je reis dus volledig gedekt. Zelfs bij eventuele faillissementen van het reisbureau, de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Momenteel loopt er een regeling die werd goedgekeurd door de overheid die bepaalt dat je een zogenaamde Corona-voucher krijgt die je dan kan gebruiken voor een andere reis naar keuze binnen de voorziene termijn.

Wij volgen hierbij dus steeds de officiële reisadviezen van FOD Buitenlandse Zaken. Deze kan je hier raadplegen en zijn per land verschillend:

Zoals jullie al ongetwijfeld hebben gehoord via de media worden er momenteel veel maatregelen genomen om de verspreiding van het Coronavirus te beperken. Dit heeft jammer genoeg ook een impact op onze activiteiten. Om de gezondheid van onze leden en ons bestuur niet in het gevaar te brengen, zien wij ons genoodzaakt om steeds de maatregelen te volgen die worden opgelegd door de overheid.

Vanaf 2022 starten we onze activiteiten stelselmatig terug op, en dit rekening houdend met de geldende voorschriften van de overheid die op dat moment gelden. Aangezien onze activiteiten pas vanaf deze zomer doorgaan, kunnen we momenteel nog niet definitief bevestigen welke maatregelen dan van toepassing zullen zijn. Maar dit zullen steeds de maatregelen zijn zoals opgelegd door de overheid. Vanzelfsprekend houden we jullie hiervan op de hoogte en houden we dit nauwlettend in de gaten.

Londen (2)

Voor het laatste up-to-date reisadvies verwijzen we je graag naar de officiële site van FOD Buitenlandse Zaken: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/groot_brittannie_en_noord_ierland

Zoals jullie ongetwijfeld al hebben gehoord heeft het Verenigd Koninkrijk in 2020 beslist om uit de Europese Unie te stappen. De Brexit zelf ging in op 1 januari 2021 van kracht waarbij je vanaf 1 oktober 2021 over een internationaal reispas moet beschikken om te reizen naar het Verenigd Koninkrijk. Je zal dus voor elke reiziger (dus ook voor kinderen!) over een internationaal reispas moeten beschikken voor onze Londen 3-daagse. Vanzelfsprekend volgen we de situatie op de voet. Mocht er hier toch iets aan wijzigen, laten we je dit dadelijk weten.

Een internationaal reispas kan je aanvragen in je gemeentehuis/stadhuis en duurt gemiddeld een 10-tal werkdagen. Deze reispas kost afhankelijk van je gemeente/stad tussen de 0 euro en 80 euro. Er is hierbij inderdaad een groot prijsverschil in kostprijs, maar dit is dus volledig afhankelijk van je gemeente. Een internationaal passpoort is na uitgifte geldig voor 7 jaar en deze kan je dus gedurende 7 jaar gebruiken voor al je reizen buiten Europa. Dit is dus een éénmalige kost voor deze 7 jaar. Indien je al over een internationaal reispas beschikt moet je vanzelfsprekend geen nieuwe reispas aanvragen, maar controleer wel nog even de geldigheid van je passpoort. Deze moet nog minimaal 3 maand geldig zijn na vertrek.

Ten laatste 2 weken voor vertrek zal je ons de gegevens van je reispas moeten doorgeven (reispasnummer en geldigheidsdatum). Dichter bij de reis zullen we hiervoor nog een mail sturen met alle praktische details. Je hoeft dus nu nog geen reispas aan te vragen bij je gemeente, maar we raden je wel aan om dit ten laatste 6 weken voor afreis aan te vragen zodat je je reispas zeker op tijd hebt.

Hierbij willen we je eraan herinneren dat je dus zonder reispas NIET zal kunnen vertrekken aangezien je het Verenigd Koninkrijk niet binnen zal mogen. PEVAZ/Sofoco/Sodibrug kan hierbij niet aansprakelijk gesteld worden indien je je reispas bent vergeten mee te brengen of aan te vragen!

Voor het laatste up-to-date reisadvies verwijzen we je graag naar de officiële site van FOD Buitenlandse Zaken: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/groot_brittannie_en_noord_ierland

Uitstappen Algemeen (3)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek, dus ook als je besmet bent geraakt met Covid-19. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte of een bewijs van positieve test, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent (of Covid-19 hebt opgelopen), kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Neen, standaard is er nooit een annulatie- of bijstandsverzekering inbegrepen in onze uitstappen en reizen? PEVAZ biedt zelf ook geen verzekeringen aan.

Bij bepaalde reizen kan je er wel optioneel voor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten rechtstreeks via het reisagentschap. Dit staat steeds duidelijk vermeld op elke affiche.

Je kan voor elke uitstap zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (via PEVAZ of persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

 

Inschrijvingsformulier

Het formulier komt online op woensdag 14 september 2022
 

    Maak gebruik van onderstaand formulier om je in te schrijven voor de Londen 3-daagse van maandag 26 tot en met woensdag 28 december 2022.


    Algemene gegevens

    Naam *

    Voornaam *

    Telefoon

    GSM *

    Email *

    Lid?*

    Campus *

    Dienst/Afdeling *

    Opstapplaats:*


    Hotel

    Hotelkeuze:*


    Aantal kamers

    Aantal Tweepersoonskamerss *


    Aantal Éénpersoonskamers *


    Kamerindeling

    Je kan tot 4 kamers en maximum 8 personen inschrijven per formulier.

    Opgelet: Gebruik steeds je officiële naam zoals vermeld op je eID!

    Kamer Voornaam Deelnemers Naam Deelnemers Geboortedatum Inwonend Gezinslid? Type kamer
    Double = Tweepersoonsbed
    TWIN = 2 single bedden
    Single= Eénpersoonskamer
    Kamer 1
    Kamer 2
    Kamer 3
    Kamer 4


    Bijkomende opmerkingen


    Opgelet! De vertrekuren van de bussen zijn niet allemaal identiek hetzelfde. Wens je samen te reizen met een collega, familie of vriend? Schrijf je dan samen in op hetzelfde inschrijvingsformulier. Bij aparte inschrijvingen kunnen we niet garanderen dat je in dezelfde bus zit of in hetzelfde hotel logeert.


    Eénmaal je ingeschreven bent EN betaald hebt, kan je niet meer annuleren! Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt steeds een administratiekost van 30 € per persoon aangerekend! Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeraar of via één van de Merito.Club voordelen: https://merito.club/europ-assistance/

    Je ontvangt binnen de week een mail met de bevestiging van jouw inschrijving.
    Na bevestiging van je inschrijving stort je het verschuldigde bedrag binnen de 2 weken op IBAN BE28 0689 3283 8620 met vermelding van “Londen + naam + aantal + opstapplaats”. Je inschrijving is slechts definitief na ontvangst van de betaling.

    Inschrijvingen worden behandeld in volgorde van binnenkomst bij het klikken op "verzenden". Indien volzet, kan je je nog steeds inschrijven op de wachtlijst. Bij voldoende interesse wordt er dan een extra bus ingelegd. In volgorde van inschrijving op de wachtlijst word je dan gecontacteerd!

    Klik hier voor alle informatie over de Londen 3-daagse



    Ik bevestig dat ik alle veelgestelde vragen heb nagelezen omtrent de Corona-maatregelen en ga akkoord met deze voorwaarden. Tevens ben ik op de hoogte dat ik dien te beschikken over een internationale reispas om te kunnen reizen naar het Verenigd Koninkrijk.*

    * Velden met een * zijn verplichte velden