Londen 3-daagse 2024

Datum 2024-Dec-26
Locatie Londen

Op tweede Kerst gaan we traditioneel op Londen 3-daagse. Ook in 2024 is dat niet anders! Vertrek op donderdag 26 tot en met zaterdag 28 december 2024. Een jaarlijkse traditie die we ook in 2024 opnieuw zullen meemaken is “Kerst in Londen”. Wie al éénmaal of verschillende keren met ons meeging, kan het bevestigen: nergens vind je een sfeer als in deze stad met zijn kerstversieringen, kerstmarkten en ijsbanen. Ook de etalages van de vele winkels fonkelen in deze periode, wat kerstshoppen in Londen tot een begrip maakt. De kerstdrukte begint al in november maar eindigt pas begin januari. Bovendien starten de solden in Londen reeds op 26 december! Een ideale gelegenheid dus om jullie kleerkast uit te breiden, of toch gewoon te genieten van de prachtige stad. Dit jaar gaan we dus opnieuw voor 3 dagen naar Londen, en dit aan een ongelofelijke prijs voor onze leden! Als lid van onze personeelsvereniging krijg je een korting van meer dan 50% op de individuele tarieven van beide hotels.

Hotels

Dit jaar geven we je opnieuw de keuze tussen 2 hotels:

  • Beide hotels op basis van kamer met ontbijt.
  • Gratis Wifi in beide hotels.
  • Gelieve bij de reservatie aan te geven of je een kamer wenst met een tweepersoonsbed (double) of twee aparte bedden (twin). Dit kan achteraf niet meer gewijzigd worden!

Holiday Inn Regent’s Park ***

  • Dit standaard hotel ligt op wandelafstand van Oxford Street.
  • Bovendien is er een metrostation op slechts 200m afstand van het hotel. Een ideale ligging dus in het midden van het centrum van Londen.
  • Het hotel beschikt over een gezellige bar en een restaurant.
  • De kamers zijn klassiek ingericht en hebben allemaal een badkamer met een bad of een douche en een haardroger. Ze zijn voorzien van thee- en koffiefaciliteiten, een satelliet-tv en airconditioning.
  • Begin de ochtend met een ontbijtbuffet met een selectie van continentale en warme gerechten.
  • Alle bijkomende info hotel: https://www.ihg.com/holidayinn/hotels/nl/nl/london/lonrp/hoteldetail

Novotel London Canary Wharf ****s

  • Dit volledig nieuw top-hotel ligt in het nieuw district Canary Wharf.
  • Dit is een modern hotel met maar liefst 39 verdiepingen en ligt op korte wandelafstand van het metrostation Canary Wharf, waardoor de belangrijkste toeristische attracties gemakkelijk bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.
  • Het hotel beschikt op het 38ste verdiep over een modern restaurant, een bar en een dakterras met een uitzicht van 360° op de skyline van Londen.
  • Je verblijft er standaard in een moderne superior tweepersoonskamer met kamer en ontbijt.
  • Indien gewenst kan je ook opteren voor een “superior kamer City View”. Dit is dezelfde type kamer als de standaardkamers, maar op een hoog verdiep met zicht op de skyline van Londen. Het supplement hiervoor is + € 35 per persoon.
  • Elke morgen staat er een uitgebreide English breakfast voor je klaar op het 37ste verdiep van het hotel.
  • Restaurant, lounge, bar en dakterras Bokan op het 38/39ste verdiep van het hotel met een prachtig zicht op de skyline van Londen.
  • Gebruik van de faciliteiten van het hotel zoals een verwarmd binnenzwembad en een fitnesscentrum.
  • Alle bijkomende info hotel: https://all.accor.com/hotel/9057/index.nl.shtml

Wanneer

  • Vertrek op donderdag 26 december 2024 omstreeks 5u30, aankomst omstreeks 9u30 lokale tijd in Londen
  • Terugreis op zaterdag 28 december 2024 omstreeks 17u00 uit Londen, aankomst rond 23u30 in Brugge/Oostende
  • Opgelet: Dit zijn richturen. De exacte vertrekuren worden een aantal dagen voor afreis naar alle deelnemers doorgemaild.

Vertrek

  • Oostende: Vertrek bus aan de personeelsparking Serruys (Edith Cavellstraat, Oostende)
  • Brugge: Vertrek bus aan de parking van het AZ Sint-Jan campus Brugge of E40 carpoolparking Loppem. De opstapplaats in Brugge kan niet gekozen worden. Dit wordt toegewezen een tiental dagen voor vertrek en is afhankelijk van de planning van de bussen.
  • Definitieve opstapplaats en vertrekuren worden een aantal dagen voor afreis naar alle deelnemers doorgemaild. Wij krijgen namelijk ook maar de shuttle-uren door een aantal dagen voor afreis.

Kostprijs per persoon

Onderstaande prijzen zijn de prijs per persoon. In deze prijs zijn 2 hotelovernachtingen met ontbijt, de busreis, overzet met de Eurotunnel of ferry inbegrepen.

Niet tegenstaande de hotelprijzen in Londen de afgelopen jaren serieus zijn gestegen, kunnen we deze citytrip nog altijd aanbieden aan een ongelofelijke prijs voor onze leden. Dit is een korting van meer dan 50% op individuele hotelprijzen.

De prijzen van beide hotels zijn dit jaar identiek hetzelfde. Ofwel kies je dus voor het standaard 3* hotel Holiday Inn Regent’s Park, die op wandelafstand van Oxford Street ligt. Ofwel kies je voor het nieuw moderne en luxueuze 4* hotel Novotel Londen Canary Wharf, die een korte metro-rit van alle bezienswaardigheden ligt.

  Holiday Inn Regent’s Park Novotel London Canary Wharf
  Tweepersoonskamer Eénpersoonskamer Tweepersoonskamer Eénpersoonskamer
PEVAZ-leden en inwonende gezinsleden € 250 € 375 € 250 € 375

Het lid-tarief worst steeds toegepast voor alle PEVAZ-leden en inwonende gezinsleden tot 25 jaar.

Niet-lid supplement: + € 30 per persoon. Als niet-lid kan je enkel inschrijven als je samen reist met een PEVAZ-lid. Er wordt steeds voorrang gegeven aan PEVAZ-leden.

Supplement Novotel voor “Superior Kamer City View”: + € 35 per persoon

Familiekamers

  • Familiekamers voor 3 personen zijn op aanvraag beschikbaar. Afhankelijk van de leeftijd (op datum van afreis!) van de 3de persoon wordt er een korting toegekend voor de 3de persoon:
    • Kinderen tot 2/3 jaar in een babybed: € 79 (opgelet! Er is dus geen volwaardig bed voorzien, enkel een babybed)
    • Kinderen tot 12 jaar in een extra bed/zetelbed op de kamer: € 199 voor de 3de persoon in de kamer
    • Deze prijzen zijn enkel voor de 3de persoon in de kamer en zijn inclusief vervoer, overnachting en ontbijt. De eerste 2 personen in de kamer betalen steeds de volledige prijs. Er is geen kinderkorting voor de eerste 2 personen in de kamer.
    • Hou er rekening mee dat de ruimte beperkt is in een driepersoonskamer in de Holiday Inn, gelet het een extra bed is in de kamer. De driepersoonskamers in het Novotel hotel zijn een stuk ruimer, maar de 3de persoon slaapt steeds op een zetelbed.
    • Deze familiekamers zijn steeds op aanvraag. Binnen de 5 werkdagen na reservatie krijg je hiervan een bevestiging.
    • Een driepersoonskamer heeft steeds een tweepersoonsbed + extra bed voor de 3de persoon. Een driepersoonskamer is dus niet mogelijk met 3 aparte bedden.
    • Driepersoonskamers voor kinderen ouder dan 12 jaar of met 3 volwassenen zijn niet mogelijk. Je kan dan eventueel opteren voor een tweepersoonskamer + éénpersoonskamer.
  • Familiekamers voor 4 personen zijn niet beschikbaar in beide hotels. Je dient dan te opteren voor 2 tweepersoonskamers. We vragen dan steeds standaard om de kamers dicht bij elkaar te hebben of een kamer direct naast elkaar met een tussendeur voor gezinnen met kleine kinderen.

Eénpersoonskamers

  • Er wordt helaas een relatief dure single supplement aangerekend door beide hotels, gelet je steeds slaapt in een tweepersoonskamer. De kamerprijs is identiek, of je nu alleen slaapt in de kamer of met twee. Vanzelfsprekend betaal je bij een single wel niet voor het ontbijt, Eurotunnel en bus voor de tweede persoon. Door de tussenkomst van PEVAZ hebben we het single supplement toch nog zoveel als mogelijk weten te beperken.
  • Op aanvraag kan je eventueel ook een kamer delen met een andere lid. Zo kan je het dure single supplement vermijden. Gelieve dit op te geven bij de reservatie bij de opmerkingen. Bij voldoende vraag brengen we je dan in contact met elkaar.

Inschrijven

Volg onderstaande werkwijze voor inschrijving:

  • Je schrijft je in via onderstaand inschrijvingsformulier. Inschrijven via e-mail is niet mogelijk.
  • Na het invullen van het online formulier ontvang je automatisch binnen het half uur een e-mail met een overzicht van je inschrijving. Controleer zorgvuldig alle gegevens. Heb je de mail niet ontvangen? Controleer dan zeker eerst je map voor ongewenste e-mail of spam.
  • Je inschrijving wacht nu op goedkeuring van PEVAZ. In volgorde van binnenkomst wordt je inschrijving nagekeken en goedgekeurd door het PEVAZ-secretariaat. Gelet op het grote aantal inschrijvingen kan dit een vijftal werkdagen in beslag nemen. Gelieve in tussentijd niet te bellen of te mailen om de status hiervan na te vragen. Na goedkeuring van je inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met alle betaalinformatie.
  • NA BEVESTIGING van je inschrijving stort je het verschuldigd bedrag binnen de 5 werkdagen op IBAN BE28 0689 3283 8620 met vermelding van “Londen + je Naam”. Je inschrijving is slechts definitief na ontvangst van je betaling.
  • Beslis je om toch niet mee te gaan? Gelieve ons dan zeker binnen de 5 werkdagen te verwittigen, anders worden er steeds kosten aangerekend voor de annulatie van je inschrijving!
  • Opgepast! Eénmaal je ingeschreven bent EN betaald hebt, kan je niet meer annuleren! Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt steeds een administratiekost van 30 € per persoon aangerekend! Vanaf 2 weken voor afreis rekent het hotel een administratiekost van 60 € per persoon aan voor alle last-minute wijzigingen.
  • Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeraar of via één van de Merito.Club voordelen: https://merito.club/europ-assistance/.

Inschrijvingsformulier

  • Per inschrijving kan je slechts 1 kamer reserveren. Wens je meerdere kamers te reserveren? Vul dan meerdere formulieren in. Op  het inschrijvingsformulier kan je gebruikmaken van het veld medereizigers om aan te geven dat je samen wens te reizen. Gelieve in het veld medereizigers enkel de naam in te vullen van de hoofdboeker.
  • Naast de type kamer selecteer je het aantal personen in de kamer en klik op inschrijven. Bij een tweepersoonskamer selecteer je dus 2 als aantal personen. Bij een éénpersoonskamer is dit 1 en bij een driepersoonskamer is dit 3.
  • Bij het inschrijven bevestig je dat je alle veelgestelde vragen hebt nagelezen en dat je akkoord gaat met deze voorwaarden.
  • Opgelet! Om te reizen naar het Verenigd Koninkrijk dien je te beschikken over een internationale reispas! Alle info hieronder bij de veelgestelde vragen.
Details Prijs Aantal:
Holiday Inn | Tweepersoonskamer €500,00 EUR  / bundel 
Holiday Inn | Driepersoonskamer met baby €579,00 EUR  / bundel 
Holiday Inn | Driepersoonskamer met kind tot 12j €699,00 EUR  / bundel 
Holiday Inn | Eénpersoonskamer €375,00 EUR  
Novotel | Tweepersoonskamer €500,00 EUR  / bundel 
Novotel | Tweepersoonskamer City View €570,00 EUR  / bundel 
Novotel | Driepersoonskamer met baby €579,00 EUR  / bundel 
Novotel | Driepersoonskamer met kind tot 12j €699,00 EUR  / bundel 
Novotel | Eénpersoonskamer €375,00 EUR  

 

Veelgestelde Vragen

Lees onderstaande vragen aandachtig na!

c Alle Vragen Openen C Alle Vragen Sluiten

Corona-Maatregelen (6)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek, dus ook als je besmet bent geraakt met Covid-19. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte of een bewijs van positieve test, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent (of Covid-19 hebt opgelopen), kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Vanzelfsprekend volgen wij alle regelgevingen die worden opgelegd vanuit de overheid.

Volgens de huidige maatregelen die momenteel lopen dien je geen mondmasker meer te dragen op de bus. We weten echter nog niet welke regels zullen gelden later op het jaar voor busreizen. Indien er vanuit de overheid wordt verplicht om een mondmasker te dragen op een bus, zal je ook tijdens onze busreizen verplicht zijn een mondmasker te moeten dragen.

Momenteel worden er vanuit de Belgische overheid geen verplichtingen meer opgelegd voor vaccinatie en/of Covid-19 testen bij busreizen in België. Vanzelfsprekend kan deze situatie wel wijzigen. We volgen hierbij steeds de maatregelen zoals deze worden opgelegd door de overheid.

Bij onze meerdaagse uitstappen naar het buitenland dienen we ook rekening te houden met de maatregelen van het land van bestemming. Indien het land vereist dat je bent gevaccineerd en/of over een negatieve (PCR-) test moet beschikken om het land binnen te komen, dan is dit vanzelfsprekend ook van toepassing voor onze meerdaagse uitstappen. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om in orde te zijn met de lokale vereisten.

Volgens de huidige maatregelen van zowel Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk dien je niet meer volledig gevaccineerd te zijn om het land binnen te komen. We weten natuurlijk nog niet welke regels van toepassing zullen zijn bij onze afreis. We zullen hierbij steeds alle deelnemers hierover persoonlijk berichten.

We raden echter al onze leden en deelnemers ten stelligste aan om zich te laten vaccineren. Meer en meer landen zullen trouwens vereisen dat je gevaccineerd bent om het land te kunnen binnenkomen en/of gebruik te kunnen maken van faciliteiten in het land (bvb openbaar vervoer, musea, restaurants, …).

Vraag dus nu reeds je vaccinatiepasspoort (corona-passpoort) aan:

  • Dit kan digitaal via de CovidSafeBE-app op je smartphone. Alle info: https://covidsafe.be/nl. Print zeker ook een exemplaar af van je Covid-certificaat. Zo heb je steeds een kopie bij van je certificaat.
  • Beschik je niet over een computer of smartphone? Om een papieren vaccinatiecerfiticaat aan te vragen, kan je ook de helpdesk van de Belgische overheid  bereiken op het nummer 078 78 78 50. Hou je eID bij de hand samen met je rijksregisternummer. Zij sturen dan een Covid-certificaat op via de post. Hou er rekening mee dat dit een 10tal werkdagen kan duren. Vraag dus NU reeds je certificaat aan zodat je deze zeker op tijd hebt voor afreis.

Indien er een officieel negatief reisadvies is (code rood) voor het land waarnaar we reizen, dan kan de uitstap vanzelfsprekend niet doorgaan. De uitstap wordt dan ook volledig geannuleerd. Eerst en vooral willen we benadrukken dat je in geen enkel geval je inschrijvingsgeld kan kwijtspelen mocht de reis geannuleerd worden door negatief reisadvies. Afhankelijk van de activiteit zijn er dan een aantal mogelijkheden:

  • Bij daguitstappen waarbij er enkel een busreis wordt voorzien, doen we een volledige terugbetaling van jullie inschrijvingsgeld.
  • Bij uitstappen waarbij er ook een inkomticket is inbegrepen (zoals bv. het concert van André Hazes, een inkomticket voor een pretpark, …) zijn wij ook afhankelijk van de terugbetaling van de organisator van het evenement. Meestal blijft je inkomticket dan geldig voor een nieuwe datum (bv. het concert van André Hazes wordt verplaatst naar een nieuwe datum, je inkomticket voor een bezoek aan het pretpark kan je gebruiken op een andere datum, …). Je krijgt dus in dit geval een tegoedbon voor de activiteit op een latere datum.
  • Bij meerdaagse uitstappen zoals Parijs, Londen of Düsseldorf waarbij er zowel een busreis als 1 of meerdere hotelovernachtingen zijn inbegrepen wordt de uitstap steeds uitgesteld naar een latere datum. Je inschrijvingsgeld blijft dan goed voor deze nieuwe datum. Kan je niet mee op deze aangepaste datum? In overleg met het secretariaat kan er dan steeds een vervanger worden gezocht. Er wordt dus standaard geen terugbetaling voorzien, maar je inschrijvingsgeld blijft tegoed voor de nieuwe datum.
  • Bij weekreizen of andere grote pakketreizen wordt er steeds samengewerkt met een officieel reisagentschap. Hierdoor is je reis steeds gedekt door het Garantiefonds Reizen en is je reis dus volledig gedekt. Zelfs bij eventuele faillissementen van het reisbureau, de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Momenteel loopt er een regeling die werd goedgekeurd door de overheid die bepaalt dat je een zogenaamde Corona-voucher krijgt die je dan kan gebruiken voor een andere reis naar keuze binnen de voorziene termijn.

Wij volgen hierbij dus steeds de officiële reisadviezen van FOD Buitenlandse Zaken. Deze kan je hier raadplegen en zijn per land verschillend:

Zoals jullie al ongetwijfeld hebben gehoord via de media worden er momenteel veel maatregelen genomen om de verspreiding van het Coronavirus te beperken. Dit heeft jammer genoeg ook een impact op onze activiteiten. Om de gezondheid van onze leden en ons bestuur niet in het gevaar te brengen, zien wij ons genoodzaakt om steeds de maatregelen te volgen die worden opgelegd door de overheid.

Vanaf 2022 starten we onze activiteiten stelselmatig terug op, en dit rekening houdend met de geldende voorschriften van de overheid die op dat moment gelden. Aangezien onze activiteiten pas vanaf deze zomer doorgaan, kunnen we momenteel nog niet definitief bevestigen welke maatregelen dan van toepassing zullen zijn. Maar dit zullen steeds de maatregelen zijn zoals opgelegd door de overheid. Vanzelfsprekend houden we jullie hiervan op de hoogte en houden we dit nauwlettend in de gaten.

Londen (2)

Voor het laatste up-to-date reisadvies verwijzen we je graag naar de officiële site van FOD Buitenlandse Zaken:

https://diplomatie.belgium.be/nl/landen/verenigd-koninkrijk/reizen-naar-het-verenigd-koninkrijk-reisadvies/laatste-update-en-covid-19-het-verenigd-koninkrijk

Zoals jullie ongetwijfeld al hebben gehoord heeft het Verenigd Koninkrijk in 2020 beslist om uit de Europese Unie te stappen. De Brexit zelf ging in op 1 januari 2021 van kracht waarbij je vanaf 1 oktober 2021 over een internationaal reispas moet beschikken om te reizen naar het Verenigd Koninkrijk. Je zal dus voor elke reiziger (dus ook voor kinderen!) over een internationaal reispas moeten beschikken voor onze Londen 3-daagse. Vanzelfsprekend volgen we de situatie op de voet. Mocht er hier toch iets aan wijzigen, laten we je dit dadelijk weten.

Een internationaal reispas kan je aanvragen in je gemeentehuis/stadhuis en duurt gemiddeld een 10-tal werkdagen. Je hoeft dus nu nog geen reispas aan te vragen bij je gemeente, maar we raden je wel aan om dit ten laatste 6 weken voor afreis aan te vragen, zodat je je reispas zeker op tijd hebt.

Deze reispas kost afhankelijk van je gemeente/stad tussen de 0 euro en 80 euro. Er is hierbij inderdaad een groot prijsverschil in kostprijs, maar dit is dus volledig afhankelijk van je gemeente. Een internationaal passpoort is na uitgifte geldig voor 7 jaar en deze kan je dus gedurende 7 jaar gebruiken voor al je reizen buiten Europa. Dit is dus een éénmalige kost voor deze 7 jaar. Indien je al over een internationaal reispas beschikt moet je vanzelfsprekend geen nieuwe reispas aanvragen, maar controleer wel nog even de geldigheid van je passpoort. Deze moet nog minimaal 3 maand geldig zijn na vertrek.

Hierbij willen we je eraan herinneren dat je dus zonder reispas NIET zal kunnen vertrekken aangezien je het Verenigd Koninkrijk niet binnen zal mogen. PEVAZ/Sofoco/Sodibrug kan hierbij niet aansprakelijk gesteld worden indien je je reispas bent vergeten mee te brengen of aan te vragen!

Voor het laatste up-to-date reisadvies verwijzen we je graag naar de officiële site van FOD Buitenlandse Zaken: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/groot_brittannie_en_noord_ierland

Uitstappen Algemeen (3)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek, dus ook als je besmet bent geraakt met Covid-19. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte of een bewijs van positieve test, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent (of Covid-19 hebt opgelopen), kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Neen, standaard is er nooit een annulatie- of bijstandsverzekering inbegrepen in onze uitstappen en reizen? PEVAZ biedt zelf ook geen verzekeringen aan.

Bij bepaalde reizen kan je er wel optioneel voor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten rechtstreeks via het reisagentschap. Dit staat steeds duidelijk vermeld op elke affiche.

Je kan voor elke uitstap zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (via PEVAZ of persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.