Cruise V.A.E. december 2021

Datum 2021-Dec-9
Locatie Verenigde Arabische Emiraten

De cruise die oorspronkelijk was gepland op 13 maart 2020, werd door de Corona-maatregelen verplaatst naar vertrek op donderdag 9 december 2021.


Al vier jaar op een rij genoten honderden Pevaz- en Sofoco-leden en hun familie van prachtige cruises naar de Middellandse Zee, Noorse Fjorden en Baltische Staten. De vraag van jullie kant blijft echter groeien en daarom gaan Pevaz en Sofoco in samenwerking met Book and Go in het najaar van 2021 opnieuw op een schitterende cruise.

Door het overdonderd succes hebben we bovendien 15 extra kajuiten gereserveerd.

We hebben dit jaar een prachtige aanbod gekregen voor een vaartocht door de felbegeerde Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië en Qatar, dit met het schip MSC Virtuosa.

MSC Virtuosa

Na onze rechtstreekse vlucht met Ethiad Airways checken we in in het tophotel Fairmont Bab Al Bahr *****, waar we 2 overnachtingen geboekt hebben op basis van kamer en ontbijt. Fairmont Bab al Bahr is een vijfsterrenhotel aan het strand in Abu Dhabi met geweldig uitzicht op de imposante grote moskee Sheikh Zayed. Het hotel biedt faciliteiten van wereldklasse op het terrein, waaronder 9 restaurants en bars, Olympisch zwembad en een groot privézandstrand. De ideale locatie dus om van dichtbij deze wereldstad te verkennen.

Na twee dagen Abu Dhabi te hebben ontdekt, gaan we aan boord en varen we naar de steden Sir Bani Yas Is en Dubai in de rijkelijke Verenigde Arabische Emiraten. Ook het wonderlijke Dammam in Saoedi-Arabië en Doha in Qatar staan op het programma.

De MSC Virtuosa is stijlvol en ecologisch en het combineert de warmte en het comfort van de mediterrane sfeer met ultramodern design. Als middelpunt vindt u er een echt stenen plein compleet met een espressobar die verse deegwaren en authentiek ijs serveert — de perfecte plek om tot rust te komen van het vele shoppen in de chique boetieks en het belastingvrije gebied in de buurt. Geniet van de metropolische sfeer van onze loungebars met designerthema, culinaire specialiteiten en gevarieerd amusement, waaronder een pianobar, een jazzbar en een sportbar met videospelletjes en live-uitzendingen van wedstrijden.  De restaurants bieden een onvergetelijke culinaire ervaring, van het grootse Il Cerchio d’Oro en het intieme Red Velvet met originele kroonluchters van Murano-glas, tot aan Butcher’s Cut. Er is een zeer uitgebreid aanbod van entertainment en sportvoorzieningen,van tennis, basketbal, minigolf, een trimbaan en fitnesszaal tot aan het Aqua Park zwembadencomplex, een spannende Formule 1-simulator en een 4D-bioscoop.

Wanneer:

  • Vertrek donderdagmorgen 9 december 2021 tot en met zondagmorgen 19 december 2021
  • 2 nachten in Hotel Fairmont Bab Al Bahr in Abu Dhabi
  • 7 nachten aan boord van het schip MSC Virtuosa

Bestemming:

  • Verenigde Arabische Emiraten + Qatar + Saoedi-Arabië

Programma:

Donderdag 09/12/2021: Rechtstreekse lijnvlucht naar Abu Dhabi en transfer naar het hotel

  • Bustransfer Oostende/Brugge naar Brussels Airport
  • Rechtstreekse lijnvlucht in de loop van de ochtend met Ethiad Airways (5* airline) van Brussels Airport naar de internationale luchthaven van Abu Dhabi
  • Bustransfer luchthaven Abu Dhabi naar ons hotel in Abu Dhabi
  • Inchecken hotel Fairmont Bab Al Bahr in Abu Dhabi *****

Vrijdag 10/12/2021: Abu Dhabi, VAE

  • Ganse dag om Abu Dhabi en omgeving te ontdekken of gewoon zalig relaxen op het strand van het hotel

Zaterdag 11/12/2021: Abu Dhabi -> Dubai, VAE

  • In de late voormiddag bustransfer vanaf ons hotel naar de cruiseterminal in Dubai
  • Inchecken MSC Virtuosa
  • Eerste ontdekking van ons cruiseschip, rondleiding en genieten van de faciliteiten aan boord
  • Vertrek cruise omstreeks 21u00 uit Dubai

Zondag  12/12/2021: Abu Dhabi, VAE

  • Aankomst omstreeks 7u00 in de cruisehaven van Abu Dhabi en vertrek omstreeks 21u00
  • Extra dag om Abu Dhabi en omgeving te ontdekken

Maandag 13/12/2021: Sir Bani Yas eiland, Abu Dhabi

  • Aankomst omstreeks 7u00 in de cruisehaven van Sir Bani Yas Is, VAE en vertrek omstreeks 17u00
  • Bezoek en  geniet van de faciliteiten van het Sir Bani Yas Is eiland

Dinsdag 14/12/2021: Dag op zee

  • Een ganse dag om te genieten van de faciliteiten aan boord van onze luxueuze MSC Virtuosa

Woensdag 15/12/2021: Dammam, Saoedi-Arabië

  • Aankomst omstreeks 7u00 in de cruisehaven van Dammam en vertrek omstreeks 18u00
  • Bezoek Dammam en omgeving

Donderdag 16/12/2021: Doha, Qatar

  • Aankomst omstreeks 7u00 in de cruisehaven van Doha en vertrek omstreeks 17u00
  • Bezoek Doha en omgeving.

 

Vrijdag 17/12/2021: Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

  • Aankomst omstreeks 9u00 in de cruisehaven van Dubai
  • Ganse dag bezoek aan Dubai en omgeving
  • Onze schip blijft liggen in de cruisehaven van Dubai. Je hebt dus uitgebreid de mogelijkheid om ook Dubai by Night te bezoeken.

Zaterdag 18/12/2021: Aankomst cruise, bezoek Abu Dhabi en terugvlucht naar België

  • Laatste ontbijt aan boord en gemeenschappelijke ontscheping in de late voormiddag
  • Bustransfer naar het centrum van Dubai en bezoek Old Dubai met vrije tijd
  • Of optioneel de mogelijkheid tot bezoek van de Wereldexpo in Dubai
  • In de late avond bustransfer uit Dubai naar de luchthaven van Abu Dhabi (+- 1u00 transfer)
  • Rechtstreekse nachtvlucht met Ethiad Airways van Abu Dhabi naar Brussels Airport

Zondag 19/12/2021: Aankomst vlucht in België en transfer naar huis

  • Aankomst in Brussel omstreeks 6u50
  • Bustransfer van Brussels Airport naar Brugge/Oostende

Programma en uren onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Kostprijs *: 

  • Door de groepsaankoop hebben we kortingen tot 250 € per persoon kunnen bekomen!
  • Prijs per persoon op basis van een tweepersoonskajuit.
  • € 1224,00 voor een binnenkajuit Bella / € 1279 voor een binnenkajuit Fantastica
  • € 1384,00 voor een buitenkajuit Bella
  • € 1524,00 voor een balkonkajuit Bella / € 1579 voor een balkonkajuit Fantastica
  • Supplement van € 25 voor een Fairmont Superior kamer
  • Kajuiten in de Aurea of Yacht Club beleving  zijn op aanvraag beschikbaar
  • Eénpersoonskajuiten of familiekajuiten (vanaf 3 personen) zijn eveneens op aanvraag beschikbaar.
  • Meer info op de website van MSC voor het verschil tussen de Bella – en Fantastica ervaring: https://www.msccruises.be/nl-be/Ontdek-MSC/MSC-Belevingen.aspx

Inbegrepen:

  • In ons pakket zitten volgende zaken inbegrepen:
  • Rechtstreekse lijnvlucht met Ethiad Airways (5* airline): Brussel -> Abu Dhabi heen/terug
  • 1 stuk bagage 23kg + 1 stuk handbagage 10 kg per persoon
  • 2 nachten op basis van kamer en ontbijt in het top 5* hotel Fairmont Bab Al Bahr in Abu Dhabi *****
  • 7 nachten cruise op basis van vol pension (alle maaltijden inbegrepen)
  • Gekozen kajuittype
  • Animatie en shows aan boord
  • Busvervoer van Oostende/Brugge naar luchthaven van Brussel en terug
  • Busvervoer van de luchthaven van Abu Dhabi naar het hotel in Abu Dhabi
  • Busvervoer van het hotel in Abu Dhabi naar de cruise terminal in Dubai op dag 3
  • Transfer van de Dubai cruise terminal naar het centrum/wereldexpo van Dubai met vrije tijd op de laatste dag
  • Transfer op de laatste dag in de late avond van Dubai naar de luchthaven van Abu Dhabi.
  • Nederlandstalige begeleiding door PEVAZ bestuurslid Manuel
  • Havengelden en taksen (twv 230 €)
  • Luchthaventaksen

Niet inbegrepen:

  • Fooien 70 € pp voor de cruise
  • Eventuele drankenpakket (zie presentatie voor meer informatie)
  • Persoonlijke uitgaven
  • Optionele verzekeringen

Infoavond:

  • Maandagavond 14 juni 2021 wordt er om 20u00 een digitale info-avond georganiseerd via videoconferentie.
  • Inschrijven voor de infoavond kan je via info@pevaz.be of 059 55 50 55.
  • Tijdens deze infoavond wordt er een presentatie gegeven van deze cruise door een vertegenwoordiger van het reisbureau Book & GO en PEVAZ. Je kan op deze avond terecht met al je vragen.
  • Indien je niet aanwezig kan zijn op deze avond, kan je contact opnemen met PEVAZ of Book and Go voor alle bijkomende vragen.

Inschrijven:

  • Opgelet: plaatsen zijn beperkt!
  • Aangezien deze activiteit wordt georganiseerd in samenwerking met Peggy en Hanne van “Book & Go” verloopt de inschrijving ook rechtstreeks via hen:
  • Inschrijven kan op het kantoor van Book & Go, via telefoon of via mail.
  • Na betaling van het voorschot is de inschrijving definitief.

 

Veelgestelde Vragen

c Alle Vragen Openen C Alle Vragen Sluiten

Corona-Maatregelen (6)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend.

Hou er rekening mee dat de meeste verzekeringen Corona of andere pandemieën niet dekken in de verzekeringspolis. Ook de optionele polis van Europ Assistance die je kan afsluiten als voordeel bij Merito.Club dekt geen pandemieën. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent, kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Vanzelfsprekend volgen wij alle regelgevingen die worden opgelegd vanuit de overheid.

Volgens de huidige maatregelen die momenteel lopen tot september 2021 ben je verplicht om een mondmasker te dragen tijdens de busreis. We weten echter nog niet welke regels zullen gelden op het eind van het jaar voor busreizen. Indien er vanuit de overheid wordt verplicht om een mondmasker te dragen op een bus, zal je ook tijdens onze busreizen verplicht zijn een mondmasker te moeten dragen.

Momenteel worden er vanuit de Belgische overheid geen verplichtingen opgelegd voor vaccinatie en/of Covid-19 testen bij busreizen in België. Vanzelfsprekend kan deze situatie wel wijzigen. We volgen hierbij steeds de maatregelen zoals deze worden opgelegd door de overheid.

Bij onze meerdaagse uitstappen naar het buitenland dienen we ook rekening te houden met de maatregelen van het land van bestemming. Indien het land vereist dat je bent gevaccineerd en/of over een negatieve (PCR-) test moet beschikken om het land binnen te komen, dan is dit vanzelfsprekend ook van toepassing voor onze meerdaagse uitstappen.

Volgens de huidige maatregelen van zowel Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Tsjechië dien je ofwel gevaccineerd te zijn ofwel over een negatieve PCR test te beschikken om het land binnen te komen. We weten natuurlijk nog niet welke regels van toepassing zullen zijn bij onze afreis. We zullen hierbij steeds alle deelnemers hierover persoonlijk berichten.

We raden echter al onze leden en deelnemers ten stelligste aan om zich te laten vaccineren. Meer en meer landen zullen trouwens vereisen dat je gevaccineerd bent om het land te kunnen binnenkomen en/of gebruik te kunnen maken van faciliteiten in het land (bvb openbaar vervoer, musea, restaurants, …).

Vraag dus nu reeds je vaccinatiepasspoort (corona-passpoort) aan:

  • Dit kan digitaal via de CovidSafeBE-app op je smartphone. Alle info: https://covidsafe.be/nl. Print zeker ook een exemplaar af van je Covid-certificaat. Zo heb je steeds een kopie bij van je certificaat.
  • Beschik je niet over een computer of smartphone? Om een papieren vaccinatiecerfiticaat aan te vragen, kan je ook de helpdesk van de Belgische overheid  bereiken op het nummer 078 78 78 50. Hou je eID bij de hand samen met je rijksregisternummer. Zij sturen dan een Covid-certificaat op via de post. Hou er rekening mee dat dit een 10tal werkdagen kan duren. Vraag dus NU reeds je certificaat aan zodat je deze zeker op tijd hebt voor afreis.

Indien er een officieel negatief reisadvies is (code rood) voor het land waarnaar we reizen, dan kan de uitstap vanzelfsprekend niet doorgaan. De uitstap wordt dan ook volledig geannuleerd. Eerst en vooral willen we benadrukken dat je in geen enkel geval je inschrijvingsgeld kan kwijtspelen mocht de reis geannuleerd worden door negatief reisadvies. Afhankelijk van de activiteit zijn er dan een aantal mogelijkheden:

  • Bij daguitstappen waarbij er enkel een busreis wordt voorzien, doen we een volledige terugbetaling van jullie inschrijvingsgeld.
  • Bij uitstappen waarbij er ook een inkomticket is inbegrepen (zoals bv. het concert van André Hazes, een inkomticket voor een pretpark, …) zijn wij ook afhankelijk van de terugbetaling van de organisator van het evenement. Meestal blijft je inkomticket dan geldig voor een nieuwe datum (bv. het concert van André Hazes wordt verplaatst naar een nieuwe datum, je inkomticket voor een bezoek aan het pretpark kan je gebruiken op een andere datum, …). Je krijgt dus in dit geval een tegoedbon voor de activiteit op een latere datum.
  • Bij meerdaagse uitstappen zoals Parijs, Londen of Düsseldorf waarbij er zowel een busreis als 1 of meerdere hotelovernachtingen zijn inbegrepen wordt de uitstap steeds uitgesteld naar een latere datum. Je inschrijvingsgeld blijft dan goed voor deze nieuwe datum. Kan je niet mee op deze aangepaste datum? In overleg met het secretariaat kan er dan steeds een vervanger worden gezocht. Er wordt dus standaard geen terugbetaling voorzien, maar je inschrijvingsgeld blijft tegoed voor de nieuwe datum.
  • Bij weekreizen of andere grote pakketreizen wordt er steeds samengewerkt met een officieel reisagentschap. Hierdoor is je reis steeds gedekt door het Garantiefonds Reizen en is je reis dus volledig gedekt. Zelfs bij eventuele faillissementen van het reisbureau, de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Momenteel loopt er een regeling die werd goedgekeurd door de overheid die bepaalt dat je een zogenaamde Corona-voucher krijgt die je dan kan gebruiken voor een andere reis naar keuze binnen de voorziene termijn.

Wij volgen hierbij dus steeds de officiële reisadviezen van FOD Buitenlandse Zaken. Deze kan je hier raadplegen en zijn per land verschillend:

Zoals jullie al ongetwijfeld hebben gehoord via de media worden er momenteel heel veel maatregelen genomen om de verspreiding van het Coronavirus te beperken. Dit heeft jammer genoeg ook een impact op onze activiteiten. Om de gezondheid van onze leden en ons bestuur niet in het gevaar te brengen, zien wij ons genoodzaakt om alle komende activiteiten tot zomer 2021 te schrappen.

Vanaf zomer 2021 starten we onze activiteiten stelselmatig terug op, en dit rekening houdend met de geldende voorschriften van de overheid die op dat moment gelden. Aangezien onze activiteiten pas vanaf deze zomer doorgaan, kunnen we momenteel nog niet definitief bevestigen welke maatregelen dan van toepassing zullen zijn. Maar dit zullen steeds de maatregelen zijn zoals opgelegd door de overheid. Vanzelfsprekend houden we jullie hiervan op de hoogte en houden we dit nauwlettend in de gaten.

Uitstappen Algemeen (3)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend.

Hou er rekening mee dat de meeste verzekeringen Corona of andere pandemieën niet dekken in de verzekeringspolis. Ook de optionele polis van Europ Assistance die je kan afsluiten als voordeel bij Merito.Club dekt geen pandemieën. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent, kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Neen, standaard is er nooit een annulatie- of bijstandsverzekering inbegrepen in onze uitstappen? PEVAZ biedt zelf ook geen verzekeringen aan.

Bij bepaalde reizen kan je er wel optioneel voor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten rechtstreeks via het reisagentschap. Dit staat steeds duidelijk vermeld op elke affiche.

Je kan voor elke uitstap zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (via PEVAZ of persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.