Citytrip Amsterdam

Datum 2022-Aug-19
Locatie Amsterdam, Nederland

Van vrijdag 19 augustus tot en met zondag 21 augustus 2022 gaan we op Citytrip naar Amsterdam

Na het succes van 2019 gaan we dit jaar opnieuw voor 3 dagen naar Amsterdam. Je ontdekt de drukte van de grootstad waar je kan genieten van de typische Amsterdamse grachten en de Nederlandse cultuur, shopping en terrasjes. Ook heb je de mogelijkheid om het Anna Frank Huis, het Hermitage of één van de vele andere top-musea te bezoeken. Op de eerste dag zet de autocar ons af in het centrum van Amsterdam en ’s avonds worden we opgehaald voor een korte rit naar ons hotel in Hoofddorp. Op dag 2 en 3 kan je met het openbaar vervoer (inbegrepen) in 20 minuten het centrum van Amsterdam bereiken, waar je de stad op eigen tempo kan ontdekken.

Wie al met ons meereisde, weet dat we telkens kiezen voor een tophotel. Ook dit jaar is het niet anders. We blijven slapen in het 4-sterren luxehotel Novotel Amsterdam Schiphol Airport **** . Het hotel ligt in Hoofddorp op wandelafstand van het gezellig centrum van en vlakbij de luchthaven van Schiphol. Het is nog maar een paar jaar geopend en alles is dus nieuw. We hebben voor de ganse groep royale superior kamers voorzien. Alle kamers zijn modern, rustig en luxueus ingericht met een zitgedeelte, flexibele werkplek, eigen badkamer met een bad of inloopdouche, kleine koelkast, grote flatscreen TV, gratis Wifi en koffie– en theefaciliteiten.

Voor alle deelnemers hebben we op vrijdgavond gekozen voor een PEVAZ-feestformule met luxe-buffet, waarbij alle dranken inbegrepen zijn gedurende 3 uur. Bovendien hebben we nog een verrassing ter plaatse! Elke morgen staat ook dampende koffie voor ons klaar aan een uitgebreid ontbijtbuffet.

 

Inbegrepen

  • Bus in comfort class, fooi chauffeur, 2 overnachtingen in een 4* royale superior kamer, ontbijtbuffet in het hotel op zaterdag en zondag, 1 x feest-buffet (voorgerechten, hoofdgerechten en desserts) in het hotel op vrijdagavond (inclusief wijn, bier en frisdranken gedurende 3u), gratis draadloos internet en gebruik van fitness.
  • Amsterdam OV-pas 2 dagen t.w.v. € 28 = 2 dagen ongelimiteerd openbaar vervoer in Amsterdam en omgeving
  • Toeristenbelasting t.w.v. € 10 per persoon
  • PEVAZ-begeleiding

Vertrek

  • 6u15 Oostende: Vertrek bus aan de personeelsparking AZ Sint-Jan campus Serruys
  • 6u40 Brugge: Vertrek bus aan de carpoolparking Loppem E40
  • Het vertrek uit Amsterdam op zondag 21 augustus is voorzien omstreeks 17u00.

Kostprijs

  • Tweepersoonskamer: € 220 per persoon (niet-leden: € 245 pp.)
  • Eénpersoonskamer: € 290 per persoon (niet-leden: € 315 pp.)
  • Familiekamers zijn op aanvraag beschikbaar (max 2 kinderen tot 16 jaar in de kamer van de ouders)
  • Kind tot 12jaar in de kamer van de ouders: € 150 per kind / Kind tot 16 jaar in de kamer van de ouders: € 170 per kind. Deze kinderprijzen gelden enkel bij 2 volwassenen in de kamer van de ouders.
  • In het hotel zijn er slechts een beperkt aantal kamers beschikbaar met 2 aparte bedden. Dit kan dan ook niet gegarandeerd worden bij boeking.

Inschrijving

  • Je schrijft je in via het secretariaat van PEVAZ via e-mail naar info@pevaz.be
  • Volgende gegevens hebben we nodig: naam, voornaam en geboortedatum van elke deelnemer, GSM, e-mail en gewenste kamer + opstapplaats. Vermeld indien je een dubbele bed of twee aparte bedden wenst in de kamer.
  • Na bevestiging stort je het verschuldigd bedrag op het rekeningnummer van PEVAZ: IBAN BE28 0689 3283 8620 met vermelding van je “Amsterdam + Naam”.
  • Het verschuldigde bedrag moet betaald zijn binnen de 2 weken na inschrijving en ten laatste op 1 juni 2022, zoniet vervalt je recht van deelname.
  • Je inschrijving is slechts definitief na ontvangst van de betaling.
  • Opgepast! Eénmaal je ingeschreven bent EN betaald hebt, kan je niet meer annuleren! Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt steeds een administratiekost van 30 € per persoon aangerekend!
  • Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeraar of via één van de PEVAZ voordelen: https://merito.club/europ-assistance/

Busreis via Albion: licentienummer A1397

 

Veelgestelde Vragen

Lees onderstaande vragen aandachtig na!

c Alle Vragen Openen C Alle Vragen Sluiten

Corona-Maatregelen (6)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek, dus ook als je besmet bent geraakt met Covid-19. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte of een bewijs van positieve test, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent (of Covid-19 hebt opgelopen), kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Vanzelfsprekend volgen wij alle regelgevingen die worden opgelegd vanuit de overheid.

Volgens de huidige maatregelen die momenteel lopen ben je verplicht om een mondmasker te dragen tijdens de busreis. We weten echter nog niet welke regels zullen gelden later op het jaar voor busreizen. Indien er vanuit de overheid wordt verplicht om een mondmasker te dragen op een bus, zal je ook tijdens onze busreizen verplicht zijn een mondmasker te moeten dragen.

Momenteel worden er vanuit de Belgische overheid geen verplichtingen meer opgelegd voor vaccinatie en/of Covid-19 testen bij busreizen in België. Vanzelfsprekend kan deze situatie wel wijzigen. We volgen hierbij steeds de maatregelen zoals deze worden opgelegd door de overheid.

Bij onze meerdaagse uitstappen naar het buitenland dienen we ook rekening te houden met de maatregelen van het land van bestemming. Indien het land vereist dat je bent gevaccineerd en/of over een negatieve (PCR-) test moet beschikken om het land binnen te komen, dan is dit vanzelfsprekend ook van toepassing voor onze meerdaagse uitstappen.

Volgens de huidige maatregelen van zowel Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk dien je volledig gevaccineerd te zijn om het land binnen te komen. We weten natuurlijk nog niet welke regels van toepassing zullen zijn bij onze afreis. We zullen hierbij steeds alle deelnemers hierover persoonlijk berichten.

We raden echter al onze leden en deelnemers ten stelligste aan om zich te laten vaccineren. Meer en meer landen zullen trouwens vereisen dat je gevaccineerd bent om het land te kunnen binnenkomen en/of gebruik te kunnen maken van faciliteiten in het land (bvb openbaar vervoer, musea, restaurants, …).

Vraag dus nu reeds je vaccinatiepasspoort (corona-passpoort) aan:

  • Dit kan digitaal via de CovidSafeBE-app op je smartphone. Alle info: https://covidsafe.be/nl. Print zeker ook een exemplaar af van je Covid-certificaat. Zo heb je steeds een kopie bij van je certificaat.
  • Beschik je niet over een computer of smartphone? Om een papieren vaccinatiecerfiticaat aan te vragen, kan je ook de helpdesk van de Belgische overheid  bereiken op het nummer 078 78 78 50. Hou je eID bij de hand samen met je rijksregisternummer. Zij sturen dan een Covid-certificaat op via de post. Hou er rekening mee dat dit een 10tal werkdagen kan duren. Vraag dus NU reeds je certificaat aan zodat je deze zeker op tijd hebt voor afreis.

Indien er een officieel negatief reisadvies is (code rood) voor het land waarnaar we reizen, dan kan de uitstap vanzelfsprekend niet doorgaan. De uitstap wordt dan ook volledig geannuleerd. Eerst en vooral willen we benadrukken dat je in geen enkel geval je inschrijvingsgeld kan kwijtspelen mocht de reis geannuleerd worden door negatief reisadvies. Afhankelijk van de activiteit zijn er dan een aantal mogelijkheden:

  • Bij daguitstappen waarbij er enkel een busreis wordt voorzien, doen we een volledige terugbetaling van jullie inschrijvingsgeld.
  • Bij uitstappen waarbij er ook een inkomticket is inbegrepen (zoals bv. het concert van André Hazes, een inkomticket voor een pretpark, …) zijn wij ook afhankelijk van de terugbetaling van de organisator van het evenement. Meestal blijft je inkomticket dan geldig voor een nieuwe datum (bv. het concert van André Hazes wordt verplaatst naar een nieuwe datum, je inkomticket voor een bezoek aan het pretpark kan je gebruiken op een andere datum, …). Je krijgt dus in dit geval een tegoedbon voor de activiteit op een latere datum.
  • Bij meerdaagse uitstappen zoals Parijs, Londen of Düsseldorf waarbij er zowel een busreis als 1 of meerdere hotelovernachtingen zijn inbegrepen wordt de uitstap steeds uitgesteld naar een latere datum. Je inschrijvingsgeld blijft dan goed voor deze nieuwe datum. Kan je niet mee op deze aangepaste datum? In overleg met het secretariaat kan er dan steeds een vervanger worden gezocht. Er wordt dus standaard geen terugbetaling voorzien, maar je inschrijvingsgeld blijft tegoed voor de nieuwe datum.
  • Bij weekreizen of andere grote pakketreizen wordt er steeds samengewerkt met een officieel reisagentschap. Hierdoor is je reis steeds gedekt door het Garantiefonds Reizen en is je reis dus volledig gedekt. Zelfs bij eventuele faillissementen van het reisbureau, de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Momenteel loopt er een regeling die werd goedgekeurd door de overheid die bepaalt dat je een zogenaamde Corona-voucher krijgt die je dan kan gebruiken voor een andere reis naar keuze binnen de voorziene termijn.

Wij volgen hierbij dus steeds de officiële reisadviezen van FOD Buitenlandse Zaken. Deze kan je hier raadplegen en zijn per land verschillend:

Zoals jullie al ongetwijfeld hebben gehoord via de media worden er momenteel veel maatregelen genomen om de verspreiding van het Coronavirus te beperken. Dit heeft jammer genoeg ook een impact op onze activiteiten. Om de gezondheid van onze leden en ons bestuur niet in het gevaar te brengen, zien wij ons genoodzaakt om steeds de maatregelen te volgen die worden opgelegd door de overheid.

Vanaf 2022 starten we onze activiteiten stelselmatig terug op, en dit rekening houdend met de geldende voorschriften van de overheid die op dat moment gelden. Aangezien onze activiteiten pas vanaf deze zomer doorgaan, kunnen we momenteel nog niet definitief bevestigen welke maatregelen dan van toepassing zullen zijn. Maar dit zullen steeds de maatregelen zijn zoals opgelegd door de overheid. Vanzelfsprekend houden we jullie hiervan op de hoogte en houden we dit nauwlettend in de gaten.

Uitstappen Algemeen (3)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek, dus ook als je besmet bent geraakt met Covid-19. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte of een bewijs van positieve test, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent (of Covid-19 hebt opgelopen), kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Neen, standaard is er nooit een annulatie- of bijstandsverzekering inbegrepen in onze uitstappen en reizen? PEVAZ biedt zelf ook geen verzekeringen aan.

Bij bepaalde reizen kan je er wel optioneel voor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten rechtstreeks via het reisagentschap. Dit staat steeds duidelijk vermeld op elke affiche.

Je kan voor elke uitstap zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (via PEVAZ of persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.