Gastronomisch Champagneweekend

Datum 2022-Nov-4
Locatie Aube, Frankrijk

Tijdens het weekend van vrijdag 4 tot en met zondag 6 november 2022 EN zaterdag 26 tot en met maandag 28 november trekken we naar jaarlijkse traditie naar de zuidelijke regio van de Champagne voor onze gastronomisch champagneweekend.

Het eerste weekend van 4-5-6 november is volledig volzet. Er zijn wel nog voldoende plaatsen voor het weekend van 26-28 november 2022.


Goeie tradities mogen we niet verloren laten gaan. En zoiets is ons succesvol champagne-weekend. Voor de twaalfde maal trekt PEVAZ/Sofoco dan ook naar de Champagnestreek, en dit in het weekend van 4-6 november. De ideale periode dus om jullie wijnkleder op te vullen voor de aankomende eindejaarsfeesten.

Tijdens on ze trip zal genieten en gastronomie dan ook terug centraal staan met onze gekende PEVAZ-Champagne-Formule. Hierbij vind je alle informatie.

We bezoeken opnieuw de zuidelijke regio van de Champagne, namelijk de Aube-vallei. We hebben er ook nu voor gekozen om 3 dagen / 2 nachten te blijven in de streek zodat je helemaal ondergedompeld kan worden in de fascinerende wereld van de Champagne.  Middeleeuwse steden en dorpen, idyllische wijnbergen, gotische kerkramen en diverse musea heten je welkom in één van de oudste cultuurlandschappen van Frankrijk.

Geniet van de landelijke manier van leven en de voortreffelijke champagne op de wijngaarden van de Aube of ontdek de landschappen van heuvels en bossen waar je heerlijke frisse lucht kunt inademen. Santé!

Je hebt het verdiend!

Programma

Vrijdag 4 november 2022 of zaterdag 26 november 2022

  • 6u00: Oostende (personeelsparking Serruys)
  • 6u25: Loppem carpoolparking E40
  • Champagneontbijt op de bus
  • 9u30: Stop van 30-minuten (wettelijke rij– en rusttijden) in de fabriekswinkel van koekjesfabriek Fossier “Biscuits Champagne Rosé” met degustatie van de verschillende soorten koekjes.
  • 10u00: Vertrek uit Reims naar de Champagne Blanc de Blanc regio
  • 11u00: Aankomst in Cuis voor bezoek en degustatie bij champagnehuis Camille Grellet
  • 12u00: Luxe broodjeslunch vergezeld van het godendrank Champagne. Bij mooi weer zal dit doorgaan tussen de velden bij Camille Grellet of bij slecht weer zal de broodjeslunch genuttigd worden op de bus.
  • 13u00: Vertrek uit de Blanc de Blanc regio naar de Aube-vallei
  • 14u45: Aankomst in de Aube-vallei in de grand cru gemeente Montgueux voor bezoek en degustatie bij champagnehuis Jaillant
  • Aansluitend rondleiding door de grand-cru heuvels van Montgueux met een verrassingsdegustatie?
  • 17u10: Vertrek uit Montgueux naar het centrum van Troyes
  • 17u30: Aankomst in Troyes en inchecken hotel Mercure Troyes ****
  • Vrije avond om Troyes by night te ontdekken met vrije avondmaal in het centrum of in de buurt van het hotel.

Zaterdag 5 november 2022 of zondag 27 november 2022

  • Ontbijt in het hotel Mercure Troyes ****
  • 10u00: Vertrek met de bus voor bezoek aan de Aube-vallei, Bar-Sur-Seine
  • 11u00: Aankomst in Celles-sur-Ource voor voor bezoek en degustatie bij Champagnehuis Jean Laurent. We bezoeken er de prachtige kelders uit de 17de eeuw.
  • 12u30: Charcuterie-lunch bij Champagehuis Jean Laurent met aangepaste Champagnes
  • 14u00: Vertrek uit Celles-sur-Ource naar het dorpje Buxeuil
  • 14u15: Aankomst in Buxeuil voor bezoek en degustatie bij het moderne en prachtige champagnehuis Gruet. We brengen eerst een bezoek aan hun prachtige moderne installaties.
  • 15u45: Degustatie van verschillende cuvées van het Champagehuis Gruet
  • 17u30: Vertrek uit Buxeuil naar Rosières-prés-Troyes waar we verwacht worden bij Résidence Pierre
  • 18u30: Gastronomisch 6-gangen champagnemenu bij Résidence Pierre met aangepaste Champagnes, Ratafia, waters en koffie
  • 22u30: Terug naar het hotel in Troyes

Zondag 6 november 2022 of maandag 28 november 2022

  • Ontbijt in het hotel Mercure Troyes **** en aansluitend uitchecken
  • 10u00: Vertrek naar de Aube vallei
  • 11u00: Aankomst op “Plateau de Blu” voor een prachtige uitzicht op de champagnestreek
  • 11u30: Korte transfer naar Noé-les-Mallets
  • 11u40: Aankomst in Noé-les-Mallets voor Nederlandstalig bezoek en degustatie bij Champagnehuis Veuve Doussot
  • 13u00: 5-gangen gastronomische lunch met mogelijkheid tot degustatie van 9 verschillende champagnes
  • 16u30: Vertrek uit de Champagnestreek richting België met onderweg nog een laatste Champagne-aperitief
  • ± 21u30: Loppem/Oostende

Programma onder voorbehoud van wijzigingen. Het definitief programma wordt eind oktober verspreid.

Inbegrepen

  • Bus in comfort class
  • 2 overnachtingen in het Mercure-hotel **** te Troyes in een luxe comfort kamer
  • Champagne ontbijt op de bus op vrijdag
  • Ontbijt in het hotel op zaterdag en zondag
  • 1 x gastronomisch menu bij Résidence Pierre met aangepaste champagnes, Ratafia, koffie en waters
  • 1 x 5 gangen galalunch bij Veuve Doussot met mogelijkheid tot degustatie van 9 verschillende champagnes
  • 1x charcuterie-lunch met Champagnes bij Champagnehuis Jean Laurent
  • 1x broodjes-lunch met Champagnes bij Champagnehuis Camille Grellet
  • Bezoek bij de diverse champagnehuizen
  • Diverse champagnedegustaties, gidsen en entreegelden
  • Ervaren Nederlandstalige Champagne-gids en PEVAZ begeleiding
  • Toeristentaks: 3,20 € per nacht per persoon

Niet inbegrepen: Maaltijden niet vermeld in het programma, eigen dranken en zaken niet vermeld in het programma

Kostprijs

  • Dubbele kamer: € 365 pp. (niet-PEVAZ-leden: € 385 pp.)
  • Single kamer: € 435 pp. (niet-PEVAZ-leden: € 455 pp.)

Inschrijven

  • Er zijn enkel nog plaatsen voor het weekend van 26-27-28 november 2022.
  • Inschrijven kan enkel via e-mail naar info@pevaz.be.
  • Volgende gegevens zijn vereist: Naam, voornaam, geboortedatum, GSM, e-mail, PEVAZ-lid, gewenste kamer en opstapplaats van elke deelnemer.
  • Inschrijvingen worden behandeld in volgorde van binnenkomst. Je krijgt een bevestiging van je inschrijving binnen de 72u.
  • Na bevestiging, stort je het inschrijvingsgeld binnen de 2 weken op IBAN BE28 0689 3283 8620 met vermelding van “Champagne + naam”.
  • Je inschrijving is pas definitief na ontvangst van je betaling!
  • Opgepast! Eénmaal je ingeschreven bent EN betaald hebt, kan je niet meer annuleren! Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in samenspraak met het secretariaat. Er wordt steeds een administratiekost van 30 € pp aangerekend.

Veelgestelde Vragen

Lees onderstaande vragen aandachtig na!

c Alle Vragen Openen C Alle Vragen Sluiten

Corona-Maatregelen (6)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek, dus ook als je besmet bent geraakt met Covid-19. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte of een bewijs van positieve test, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent (of Covid-19 hebt opgelopen), kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Vanzelfsprekend volgen wij alle regelgevingen die worden opgelegd vanuit de overheid.

Volgens de huidige maatregelen die momenteel lopen dien je geen mondmasker meer te dragen op de bus. We weten echter nog niet welke regels zullen gelden later op het jaar voor busreizen. Indien er vanuit de overheid wordt verplicht om een mondmasker te dragen op een bus, zal je ook tijdens onze busreizen verplicht zijn een mondmasker te moeten dragen.

Momenteel worden er vanuit de Belgische overheid geen verplichtingen meer opgelegd voor vaccinatie en/of Covid-19 testen bij busreizen in België. Vanzelfsprekend kan deze situatie wel wijzigen. We volgen hierbij steeds de maatregelen zoals deze worden opgelegd door de overheid.

Bij onze meerdaagse uitstappen naar het buitenland dienen we ook rekening te houden met de maatregelen van het land van bestemming. Indien het land vereist dat je bent gevaccineerd en/of over een negatieve (PCR-) test moet beschikken om het land binnen te komen, dan is dit vanzelfsprekend ook van toepassing voor onze meerdaagse uitstappen. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om in orde te zijn met de lokale vereisten.

Volgens de huidige maatregelen van zowel Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk dien je niet meer volledig gevaccineerd te zijn om het land binnen te komen. We weten natuurlijk nog niet welke regels van toepassing zullen zijn bij onze afreis. We zullen hierbij steeds alle deelnemers hierover persoonlijk berichten.

We raden echter al onze leden en deelnemers ten stelligste aan om zich te laten vaccineren. Meer en meer landen zullen trouwens vereisen dat je gevaccineerd bent om het land te kunnen binnenkomen en/of gebruik te kunnen maken van faciliteiten in het land (bvb openbaar vervoer, musea, restaurants, …).

Vraag dus nu reeds je vaccinatiepasspoort (corona-passpoort) aan:

  • Dit kan digitaal via de CovidSafeBE-app op je smartphone. Alle info: https://covidsafe.be/nl. Print zeker ook een exemplaar af van je Covid-certificaat. Zo heb je steeds een kopie bij van je certificaat.
  • Beschik je niet over een computer of smartphone? Om een papieren vaccinatiecerfiticaat aan te vragen, kan je ook de helpdesk van de Belgische overheid  bereiken op het nummer 078 78 78 50. Hou je eID bij de hand samen met je rijksregisternummer. Zij sturen dan een Covid-certificaat op via de post. Hou er rekening mee dat dit een 10tal werkdagen kan duren. Vraag dus NU reeds je certificaat aan zodat je deze zeker op tijd hebt voor afreis.

Indien er een officieel negatief reisadvies is (code rood) voor het land waarnaar we reizen, dan kan de uitstap vanzelfsprekend niet doorgaan. De uitstap wordt dan ook volledig geannuleerd. Eerst en vooral willen we benadrukken dat je in geen enkel geval je inschrijvingsgeld kan kwijtspelen mocht de reis geannuleerd worden door negatief reisadvies. Afhankelijk van de activiteit zijn er dan een aantal mogelijkheden:

  • Bij daguitstappen waarbij er enkel een busreis wordt voorzien, doen we een volledige terugbetaling van jullie inschrijvingsgeld.
  • Bij uitstappen waarbij er ook een inkomticket is inbegrepen (zoals bv. het concert van André Hazes, een inkomticket voor een pretpark, …) zijn wij ook afhankelijk van de terugbetaling van de organisator van het evenement. Meestal blijft je inkomticket dan geldig voor een nieuwe datum (bv. het concert van André Hazes wordt verplaatst naar een nieuwe datum, je inkomticket voor een bezoek aan het pretpark kan je gebruiken op een andere datum, …). Je krijgt dus in dit geval een tegoedbon voor de activiteit op een latere datum.
  • Bij meerdaagse uitstappen zoals Parijs, Londen of Düsseldorf waarbij er zowel een busreis als 1 of meerdere hotelovernachtingen zijn inbegrepen wordt de uitstap steeds uitgesteld naar een latere datum. Je inschrijvingsgeld blijft dan goed voor deze nieuwe datum. Kan je niet mee op deze aangepaste datum? In overleg met het secretariaat kan er dan steeds een vervanger worden gezocht. Er wordt dus standaard geen terugbetaling voorzien, maar je inschrijvingsgeld blijft tegoed voor de nieuwe datum.
  • Bij weekreizen of andere grote pakketreizen wordt er steeds samengewerkt met een officieel reisagentschap. Hierdoor is je reis steeds gedekt door het Garantiefonds Reizen en is je reis dus volledig gedekt. Zelfs bij eventuele faillissementen van het reisbureau, de luchtvaartmaatschappij of het hotel. Momenteel loopt er een regeling die werd goedgekeurd door de overheid die bepaalt dat je een zogenaamde Corona-voucher krijgt die je dan kan gebruiken voor een andere reis naar keuze binnen de voorziene termijn.

Wij volgen hierbij dus steeds de officiële reisadviezen van FOD Buitenlandse Zaken. Deze kan je hier raadplegen en zijn per land verschillend:

Zoals jullie al ongetwijfeld hebben gehoord via de media worden er momenteel veel maatregelen genomen om de verspreiding van het Coronavirus te beperken. Dit heeft jammer genoeg ook een impact op onze activiteiten. Om de gezondheid van onze leden en ons bestuur niet in het gevaar te brengen, zien wij ons genoodzaakt om steeds de maatregelen te volgen die worden opgelegd door de overheid.

Vanaf 2022 starten we onze activiteiten stelselmatig terug op, en dit rekening houdend met de geldende voorschriften van de overheid die op dat moment gelden. Aangezien onze activiteiten pas vanaf deze zomer doorgaan, kunnen we momenteel nog niet definitief bevestigen welke maatregelen dan van toepassing zullen zijn. Maar dit zullen steeds de maatregelen zijn zoals opgelegd door de overheid. Vanzelfsprekend houden we jullie hiervan op de hoogte en houden we dit nauwlettend in de gaten.

Uitstappen Algemeen (3)

Eénmaal je ingeschreven bent, kan je standaard niet meer kosteloos annuleren!

Of je je inschrijvingsgeld kan terugvorderen, is dus afhankelijk of je een annulatieverzekering hebt afgesloten. Normaal dekken alle annulatieverzekeringen ziekte voor vertrek, dus ook als je besmet bent geraakt met Covid-19. Een doktersattest waarop staat dat je niet kan reizen wegens ziekte of een bewijs van positieve test, volstaat dan meestal als bewijs om je geld terug te vorderen via jouw eigen verzekering. Raadpleeg dan ook de polis van jouw annulatieverzekering om na te gaan of jouw polis dit dekt en onder welke voorwaarden.

In overleg met het secretariaat kan er ook steeds een vervanger worden gezocht. Hou er dan wel rekening mee dat er steeds een kleine administratiekost wordt aangerekend voor naamswijzigingen. Dit wordt op elke affiche duidelijk vermeld.

PEVAZ biedt zelf geen annulatieverzekeringen aan. Je kan eventueel zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (zowel via PEVAZ als persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.

Aangezien wij zelf geen verzekeringen aanbieden, verwijzen we je naar de voorwaarden van je eigen verzekering die je eventueel zelf hebt afgesloten. Elke polis is namelijk verschillend. Lees dus zeker je polis goed na.

Hierbij een aantal verschillende mogelijke situaties die van toepassing kunnen zijn:

  • Indien je voor vertrek ziek bent (of Covid-19 hebt opgelopen), kan je meestal wel je geld terugvorderen via jouw eigen verzekering. Klik hier voor meer informatie.
  • Indien je op eigen initiatief beslist om de uitstap te annuleren (dus zonder negatief reisadvies, geen ziekte of andere reden die wordt aanvaard door je eigen verzekering), dan kan je helaas niet kosteloos annuleren en ben je meestal je volledige inschrijvingsgeld kwijt. Er kan wel steeds een vervanger worden gezocht in overleg met het secretariaat. Er wordt dan slechts een kleine administratiekost aangerekend voor de naamswijziging. Dit wordt duidelijk vermeld op de affiche van elke activiteit.
  • Indien er een negatief reisadvies is, dan kan de reis vanzelfsprekend niet doorgaan, en wordt deze geannuleerd. Klik hier voor meer informatie.

Neen, standaard is er nooit een annulatie- of bijstandsverzekering inbegrepen in onze uitstappen en reizen? PEVAZ biedt zelf ook geen verzekeringen aan.

Bij bepaalde reizen kan je er wel optioneel voor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten rechtstreeks via het reisagentschap. Dit staat steeds duidelijk vermeld op elke affiche.

Je kan voor elke uitstap zelf een tijdelijke annulatieverzekering afsluiten via jouw eigen verzekeringsmakelaar of via één van de Merito.Club-voordelen: https://merito.club/europ-assistance/ of https://merito.club/assurwest/. Via deze voordelen kan je ervoor kijken om een tijdelijke verzekering af te sluiten, of een jaarverzekering die alle reizen (via PEVAZ of persoonlijk) dan dekt gedurende een gans jaar. PEVAZ is hierbij geen tussenpersoon of dergelijke. Je sluit dus rechtstreeks een verzekering af via je verzekeringsmakelaar.